• چهارشنبه 21 فروردین 1398 :: 01:16

به دنبال انتشار تازه‌ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول و افزایش نگرانی‌ها در مورد تضعیف رشد اقتصاد جهانی و همچنین کاهش شاخص دلار، قیمت جهانی طلا روز گذشته به بالاترین سطح دو هفته اخیر رسید. با این حال فلز زرد امروز با افت ۰.۰۷ درصدی مواجه شد و اندکی کاهش یافت.

شمش طلا

 

به گزارش اعتبار نوین؛ صندوق بین‌المللی پول و افزایش نگرانی‌ها در مورد تضعیف رشد اقتصاد جهانی و همچنین کاهش شاخص دلار، روز گذشته قیمت طلا به بالاترین میزان دو هفته اخیر رسید و با قیمت هزار و ۳۰۲ دلار و ۶۱ سنت به ازای هر سنت معامله شد.

فلز زرد در معاملات امروز، افت ۰٫۰۷ درصدی داشت و هر اونس طلا به هزار و ۳۰۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کارشناسان بر این باورند که مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت جهانی طلا، افت شاخص دلار است که موفق نشد در سطح بالای ۹۷ واحد باقی بماند. از سوی دیگر، رشد قیمت نفت هم کمک قابل توجهی به تقویت قیمت طلا کرده است.

 

سکه طلا

 

از سوی دیگر، با توجه به نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی، افزایش تورم و رکود، به نظر می‌رسد طلا بار دیگر به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاران جذاب شده است.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی کیتکو هم که در ابتدای هفته منتشر شده بود، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند.

 

طلا و جواهر



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا