• شنبه 01 مرداد 1401 :: 03:29

مجلس افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را باطل کرد و سقف ۳۸ درصدی را برای افزایش حقوق این گروه اعلام کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان تکذیب شد

روز گذشته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی خبر از ابلاغ مصوبه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی داد اما طبق شنیده ها این خبر تکذیب شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی، ولی اسماعیلی گفت: امروز خبری در فضای مجازی به نقل قول یکی از دوستان در مجلس منعکس شد و بر اساس همان خبر گفتم معاون اول همان افزایش ۳۸ درصدی را ابلاغ کرده است. اما پس از آن تماس گرفتم و از مشاور اصلی رسانه‌ای آقای مخبر پرسیدم، او ابلاغ این مصوبه را تکذیب کرد؛‌ تکذیبیه خبر قبلی را اعلام می‌کنم.

این در حالی است که روز گذشته اسماعیلی گفته بود «معاون اول رئیس جمهور با اصلاح مصوبه دولت،‌ ابلاغ کرد بازنشستگان تأمین اجتماعی به جز حداقل‌بگیران، افزایش حقوق ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان را داشته باشند.»

شورای عالی کار پیشتر تصویب کرده بود تا بازنشستگان تأمین اجتماعی به جز حداقل‌بگیران حدود ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشند اما دولت این افزایش حقوق را به ۱۰ درصد رساند.

محمدباقر قالیباف بیست و نهم تیر، در نامه‌ای ابطال دو مصوبه هیات دولت را اعلام کرد. این مکاتبه به معنی اعلان نظر رسمی مجلس، درباره مصوباتی است که دولت ماه گذشته درباره افزایش حقوق و دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته داشت. در متن این نامه به استناد ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، مصوبه دولت مغایر با قانون تشخیص داده شد. سازمان تامین اجتماعی موافق افزایش سن بازنشستگی است؟

در مصوبه مورد اشاره که در ماه‌های گذشته منشاء اختلاف میان گروهی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با هیات دولت شد، مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. این درحالی بود که پیش از این قرار بود دریافتی این کارگران به میزان ۳۸ درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس می‌گویند بر اساس قانون تامین اجتماعی، تمامی مستمری‌های بازنشستگی و از کار افتادگی باید با توجه به افزایش هزینه زندگی در فاصله‌های زمانی مشخصی بالا برود. از ۷ روز دیگر دولت باید مصوبه جدیدی برای حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا