• شنبه 05 مرداد 1398 :: 11:17

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال 1397 حدود 18 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند.

اداره بیمه

به گزارش اعتبارنوین، کریم یاوری اعلام کرد: ۱۸ هزارنفر مقرری بگیر بیمه بیکاری سال قبل مجددا مشغول کار شدند.

وی گفت: بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می‌شوند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند، پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست اندر کاران اجرای قانون بیمه بیکاری است، در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف است، آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و نیز باز آموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم نماید. هزینه‌های آموزش های فنی و حرفه ای مقرری بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می‌شود.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۸هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و باز آموزی و تجدید مهارت معرفی شدند.

ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه ای محسوب می شود

یاوری گفت: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل شش ماه و حد اکثر سی و شش ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده نمایند. ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

 

بیکاری

واگذاری امور و تصدیهای غیر حاکمیتی به بخش خصوصی صرفاً در چارچوب قوانین و مقررات، ضوابط و دستورالعملهای ابلاغی باید صورت پذیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت کار، تمام کارگران مشمول قانون کار تامین اجتماعی که در اثر حادثه ناشی از سیل از کار بیکار شده‌اند، حتی اگر کمتر از شش ماه بیمه پردازی داشته باشند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

وی یادآور شد: کارگران و کارفرمایان آسیب دیده از سیل اخیر در کشور را تنها نخواهیم گذاشت تا رسیدن به شرایط راه اندازی کارگاه و شروع کار در کنار آنان خواهیم بود.برای تعادل بخشی به منابع و مصارف بیمه بیکاری و افزایش پوشش مقرری بگیران بیمه بیکاری کارگروههای مشترک بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی و شرکاء اجتماعی شکل گرفته و به جدیت پیگیری می‌نمایند.

به گفته یاوری، مقرری بیمه بیکاری برای کارگران مشمول از روز اول بیکاری قابل پرداخت است و کارگران مکلفند ظرف سی روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد های تعاون کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اعلام نمایند.

یاوری خاطر نشان کرد: کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد های تولیدی، صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام نمایند. کارآفرینان و کارفرمایان در تمامی واحد های تولیدی، صنعتی ، صنفی ، خدماتی و کشاورزی برای بهره مندی نیروی کار خود از مزایای قانونی نسبت به بیمه نمودن کارگران اقدام نمایند.

به گفته وی، در شرایط فعلی همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان و خصوصاً نظام مالی، بانکی و بیمه‌ای کشور بایستی نهایت همراهی و همکاری را با بنگاههای اقتصادی در جهت حفظ اشتغال کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای آنان را به عمل آورند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا