پنجشنبه، ۲۸ شهریور ۹۸ - ۱۱:۱۵

پایگاه خبری اعتبار نوین (etebarenovin.ir)

یک رژیم غذایی مناسب می تواند از خطر ابتلا به سکته مغزی پیشگیری و موجب بهبود عملکرد مغز می شود.

بررسی ها نشان می دهد با بهبود وضعیت تغذیه‌ای، کارکرد مغزی نیز بهبود پیدا  می کند.

۱ ــ گردو:

خشکبار

متأسفانه آن دسته از افراد که به مغز موجود در برخی خوراکی‌ها حساسیت دارند نمی‌توانند گردو را هضم کنند؛ اما برای بقیه افراد، گردو دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیاد و مفیدی است که با امگا، پروتئین و مواد معدنی همراه شده است.

۲ ــ چای سبز:

چای سبز

چای سبز به‌عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های پر از آنتی‌اکسیدان شناخته می‌شود که در کاهش وزن و کاهش ریسک سرطان هم نقش بسزایی دارد؛ این ماده دارای آمینواسید L-theanine بوده که میزان ترشح دوپامین را بالا می‌برد.

۳ ــ اسفناج:

اسفناج

یکی از تحقیقات اخیر نشان داده است کسانی که به‌مدت ۵ سال اسفناج مصرف کرده‌اند توانایی‌های شناختی آن‌ها تقریباً ۱۱ سال از سن واقعی‌شان بهتر عمل می‌کند؛ اسفناج دارای ویتامین K، فولات، بتاکاروتن و لوتین (آنتی‌اکسیدان) است.

۴ ــ شکلات تلخ:

شکلات کاکائویی

شکلات تقریباً جزو بهترین مواد غذایی برای مغز به‌حساب می‌آید. طی تحقیقات اخیر دریافته‌اند که مصرف ۵۰ گرم شکلات در هفته منجر به کاهش درصد ابتلا به بیماری‌های زیر می‌شود:

ــ ۱۲درصد کاهش احتمال سکته مغزی

ــ ۲۷درصد کاهش احتمال سکته هموراژِک

ــ ۱۴درصد کاهش احتمال کلی سکته

۵ ــ گوجه‌فرنگی:

گوجه

گوجه‌فرنگی با دارا بودن مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌های مهم، ازجمله انواع بسیار مفید آن‌ها که در کاهش التهاب و رشد مغز نقش دارند؛ یکی از مقوی‌ترین مواد‌های غذایی به‌حساب می‌آید.

۶ ــ کلم:

کلم

کلم تقریباً بسیاری از مواد مورد نیاز مغز را در خود دارد؛ کلم دارای آهن، فولات، ویتامین B6، پروتئین و تقریباً هر چیزی که بدن برای تولید سروتونین و دوپامین به آن نیاز دارد است.

 


۶ ماده غذایی مفید برای پیشگیری از سکته مغزی

حفظ سلامتی مغز با خوردن این موادغذایی

http://etebarenovin.ir/145914

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *