سلامت 145941

پنجشنبه، ۲۸ شهریور ۹۸ - ۱۲:۱۳

پایگاه خبری اعتبار نوین (etebarenovin.ir)

تحقیقات نشان می دهند مصرف پروتئین پش از خواب می تواند شما را در رسیدن به وزنی ایده آل یاری کند.

وزن چاقی

عادات سالم برای رسیدن به تناسب اندام

این نکته ثابت شده که پیروی از برخی عادات ناسالم در هنگام شب، می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش وزن باشد.

با این حال، درپیش گرفتن ۱۰ عادت سالم در ساعات شب، می تواند اثر معکوس داشته و برای رسیدن به اهداف تناسب اندام به شما کمک کند:

۱. اجتناب از کافئین:

کافئین قهوه

نوشیدنی ‌های حاوی کافئین کیفیت خواب را مختل می ‌کنند و کالری بالایی نیز دارند. همچنین نظم بیولوژیک را به هم می ‌زنند و باعث اضافه وزن می‌ شوند. نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا آب مطمئنا احساس بهتری به شما خواهد داد.

۲. مصرف کربوهیدرات های پیچیده:

نان فانتزی صنعتی

مصرف کربوهیدرات های پیچیده در وعده شبانه مانند ماکارونی یا نان کامل، به شما برای احساس سیری طولانی مدت و عدم تمایل به دریافت کالری اضافه کمک خواهد کرد.

۳. اجتناب از خوابیدن بلافاصله بعد از شام:

اگر پس از شام خوردن فورا به رختخواب بروید، مطمئنا چاق خواهید شد. این عادت موجب تجمع چربی در بدن می‌ شود و سوء‌ هاضمه ایجاد می‌کند. بنابراین، بهتر است شام یک و نیم تا ۲ ساعت پیش از خواب میل شود.

۴. خواب کافی:

خواب

یکی از مهم ‌ترین علت‌ های اضافه وزن کم‌ خوابی است زیرا بر متابولیسم بدن تاثیر می ‌گذارد و روند طبیعی آن را کاهش می‌ دهد. اگر به اندازه کافی نخوابید، احساس گرسنگی افزایش می‌ یابد و کورتیزول بیش از حد معمول تولید می ‌شود. به علاوه، خستگی ناشی از استراحت ناکافی نیز مانع از تحرک و ورزش می‌ شود. بنابراین، سعی کنید حتما شب ‌ها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید.

۵. خاموش کردن تلفن همراه:

فضای مجازی موبایل

مطالعات نشان داده که نور منتشر شده از موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون، سطح ملاتونین را در مغز به مقدار بسیار زیادی کاهش می دهد. ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب و بیداری در بدن است و زمانی که سطح آن کاهش می یابد، عوارض بی خوابی که یکی از آنها چاقی است بروز می کند.

۶. نوشیدن چای بابونه:

چای

چای بابونه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به بهبود خواب کمک می کند. همچنین مطالعات نشان داده که چای بابونه به عنوان یک عامل ضد التهابی در بدن عمل می کند و اختلالات گوارشی و ناراحتی معده را کاهش می دهد ضمن به کاهش موثر وزن کمک می کند.

۷. مصرف پروتئین:

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که خوردن یک اسنک کوچک می ‌تواند به کاهش وزن کمک کند. محققان دریافته ‌اند افرادی که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از خواب٬ یک اسنک حاوی ۱۵۰ کالری می ‌خورند٬ متابولیسمشان سریع‌ تر شده و فشار خونشان کاهش می یابد.

۸. انجام یوگا:

یوگا

تحقیقات ثابت کرده که تمرین یوگا یکی از بهترین فرم های ورزشی برای ذهن و روان شماست. طبق مطالعات، زنان دارای اضافه وزن که پیش از خواب، یوگا را وارد برنامه شبانه خود می کنند، به طرز چشمگیری شاهد کاهش وزن خواهند بود.

 


۸ راهکار برای کاهش وزن 

http://etebarenovin.ir/145941

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *