• جمعه 13 دی 1398 :: 05:54

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در هفته‌ای که گذشت، باتوجه به نوسانات قیمت های جهانی که افزایشی هم بوده است، بازار داخل را نیز تحت تأثیر قرار داده و در حدود ١٠ الی ٢۵ درصد سبب افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا شده است. ضمن اینکه داد و ستد نیز در هفته اخیر رونق چندانی نداشته است.

طلا و جواهر

ابراهیم محمدولی در رابطه با اوضاع هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: بازار به لحاظ داد و ستد چندان رونق نداشت اما نوسان در قیمت‌ها ایجاد شد؛ به ویژه در قیمت‌های انس جهانی و بازار ارز، سبب ایجاد نوسان افزایشی بر قیمت سکه و طلا شد.

به تبع، زمانی که نوسانات در بازار طلا ایجاد شود، داد و ستدی که باید ایجاد شود، صورت نمی‌گیرد. در آخرین ساعات رپز پنجشنبه، قیمت هر انس جهانی ١۵١٧ دلار بوده است.

رییس اتحادیه سکه و طلا تهران ادامه داد: انس جهانی حداقل در دو هفته اخیر افزایشی بوده که به دلیل مشکلات خارج از ایران که کشورها و به ویژه آمریکا ایجاد شده است.

طبیعتاً این مشکلات بر قمیت انس جهانی تأثیر گذاشته، دچار نوسانات شدید و در جهت افزایشی شدن بود. وقتی قیمت انس جهانی تغییر می‌کند، بی‌تاثیر بر قمیت طلا و سکه در بازار داخلی نخواهد بود.

 

سکه

 

در داخل نیز زمانی که بازار ارز که دچار نوسان بوده و به خوبی تنظیم نشود و آرامش در آن نباشد، طبیعتاً روی قیمت سکه و طلا نیز اثر مستقیم خواهد گذاشت.

پیش بینی می شود بازار ارز و به دنبال آن سکه و طلا آرامش پیدا کند

وی برای هفته آینده پیش‌بینی کرد: ما انتظار داریم که بخش بازار ارز و به دنبال آن سکه و طلا آرامش پیدا کرده و داد و ستد رونق گیرد اما ممکن است انتظارات ما در هفته آینده رخ ندهد.

محمدولی تغییرات قیمت سکه از ابتدای هفته تا پایان هفته را اینگونه بیان کرد که از روز شنبه تا روز گذشته ( پنجشنبه)، در حدود ١٠ الی ٢۵ درصد افزایش وجود داشته است.

 

سکه طلا

 

وی ضمن عرض تسلیت از بابت شهادت فرمانده رشید اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی، در رابطه با تاثیر این واقعه ناگوار بر قیمت‌ها و تاثیر بر قیمت های جهانی، اظهار کرد: جای دارد که شهادت این بزرگوار را به خانواده و مقام معظم رهبری تسلیت عرض کنیم.

طبیعتاً هرگونه اتفاق بین‌المللی و رخداد اینچنینی، بدون اثر نخواهد بود. به همین دلیل هم اشاره شد که در هفته آینده آرامش به بازار طلا و ارز بعید است حاکم شود اما امیدواریم کم‌کم آرامش به بازار بازگردد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا