• پنج‌شنبه 26 دی 1398 :: 09:53

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار، از عملیاتی شدن ۲۲ زیر سامانه جامع روابط کار از ٢٢ بهمن ماه در کل کشور به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به کارگران و کارفرمایان خبرداد.

اشتغال کارگران در صنعت

 

کورش یزدان در دوره آموزشی سامانه جامع روابط کار که با حضور مدیران استانی این وزارتخانه در دانشگاه امیرکبیر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: از روز شنبه ۲۸ دیماه سال جاری، زیرسامانه‌های ثبت شکایت و دادرسی در ٢٠ استان عملیاتی می‌شود و از ۲۲ بهمن ماه نیز در سراسر کشور قابلیت اجرا دارد.

وی، مجموع زیرسامانه‌های سامانه جامع روابط کار که به زودی راه اندازی می‌شوند، را ۴۸ زیرسامانه عنوان کرد و گفت: در گام اول، ۲۲ زیر سامانه ارائه خدمت و فعالیت خواهند داشت.

یزدان اظهار داشت: در این سامانه سرعت، دقت و تسهیل در انجام امور جامعه هدف به ویژه در مراجع حل اختلاف و همچنین تسهیل گری و جلوگیری از اطاله وقت کارگران و کارفرمایان، مد نظر قرار گرفته شده است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ۹ ماهه امسال در هرمزگان فقط سه درصد افزایش دادخواست در مراجع حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که این آمار نشان از پایداری مشاغل و مدیریت حوزه کار و تولید در استان است و امیدواریم با فعالیت سامانه جامع روابط کار به ۲۸۵ هزار بیمه شده شاغل خدمات مطلوب‌تر به صورت الکترونیکی ارائه شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا