• شنبه 03 اسفند 1398 :: 11:50

پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس می‌باشد و عواملی مانند استرس، کم خوابی و بعضی از بیماری‌ها می‌تواند بر آن تاثیر منفی بگذارد. برای مراقبت از پوست اطراف چشم باید در به طور مداوم از مرطوب کننده و کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید. یکی از محصولات عالی برای ترمیم و محافظت از دور چشم ژل دورچشم خانگی می‌باشد که در این مطلب به طرز تهیه چند نوع از این ژل پرداخته ایم.

ابروی چشم

 

پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس می‌باشد و عواملی مانند استرس، کم خوابی و بعضی از بیماری‌ها می‌تواند بر آن تاثیر منفی بگذارد. برای مراقبت از پوست اطراف چشم باید در به طور مداوم از مرطوب کننده و کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید. یکی از محصولات عالی برای ترمیم و محافظت از دور چشم ژل دورچشم خانگی می‌باشد که در این مطلب به طرز تهیه چند نوع از این ژل پرداخته ایم.

پوست اطراف چشم، نازک‌ترین پوست در تمام بدن است، و بیشتر از پوست قسمت‌های دیگر، مستعد چین و چروک می‌باشد. به همین دلیل برای جوان و صاف نگهداشتن ناحیه‌ی زیر چشم، علاوه بر آبرسانی باید کار‌های دیگری نیز انجام دهید. یک درمان عالی برای کاهش پف کردگی و افزایش آبرسانی، استفاده از یک ژل چشم کاملا طبیعی است.

ژل دور چشم، یک ژل طراوت دهنده و سبک است که به راحتی جذب می‌شود و پوست را مرطوب و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید برای درمان ناحیه‌ی زیر چشمتان، ژل‌های چشم گران قیمت بخرید. می‌توانید یک ژل دورچشم خانگی درست کنید. در مقاله‌ی امروز، ما دستور تهیه‌ی ژل دورچشم خانگی را بیان می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را به سرعت در خانه آماده کنید:

ژل کلاسیک خنک کننده‌ی خیار و آلوئه ورا

این هم دستور ژل مورد علاقه‌ی ما! این ژل چشم، پوست را مرطوب خواهد کرد و پف زیر چشم را برطرف می‌کند. ساقه‌های تازه‌ی آلوئه ورا، ۴/۱ خیار قطعه قطعه شده، ظرف شیشه‌ای کوچک در دار و استریل، کاسه‌ی شیشه‌ای، الک، و مخلوط کن، چیز‌هایی است که نیاز دارید.

دستور تهیه

خیار را قطعه قطعه کنید و در مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره در آید. با یک الک، این پوره را در یک لیوان شیشه‌ای صاف کنید. ساقه‌های آلوئه ورا را بصورت افقی ببرید. یک قاشق بردارید و ژل آن را بتراشید. پوره‌ی خیار و ژل آلوئه ورای تازه را در یک کاسه‌ی تمیز با هم مخلوط کنید.

سپس مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای استریل بریزید. قبل از بستن درب آن، یکبار دیگر این مخلوط را بخوبی هم بزنید. بطری را در طول شب در یخچال بگذارید و روز بعد، زیر چشمتان بمالید. عمر مفید این ژل، حداکثر سه روز است.

طرز تهیه ژل دور چشم خانگی چای سبز

این ژل برای زیر چشم‌های خسته و پف کرده عالی است. یکی ژل دورچشم خانگی ژل دور چشم چای سبز است، سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. ۲ عدد چای سبز کیسه‌ای یا برگ‌های چای سبز، لیوان تمیز، و قالب یخ مکعبی چیز‌هایی است که نیاز دارید.

دستور تهیه

با استفاده از دو عدد چای سبز کیسه‌ای، چند فنجان چای پر رنگ درست کنید. اگر از برگ‌های چای سبز استفاده می‌کنید، باید برگ‌های چای را درست بعد از خیس خوردن صاف کنید. اجازه دهید که چای بمدت ۱ ساعت یا بیشتر خنک شود. این مایع را داخل قالب‌های یخ مکعبی بریزید. قالب‌ها را در فریزر قرار دهید و بگذارید در طول شب یخ بزنند.

هنگامیکه مایع‌ها کاملا یخ زدند، آن‌ها را بیرون بیاورید و داخل یک کیسه‌ی زیپ دار منتقل کنید. تا زمان استفاده، آن‌ها را در فریزر بگذارید. فقط دو مکعب چای سبز بردارید، چشمانتان را ببندید و آن‌ها را روی چشمانتان حرکت دهید. مکعب‌های یخ، پوست را تسکین داده و خنک می‌کند و چای سبز نیز پف چشم را کاهش می‌دهد.

ژل چشم خیار و ویتامین E

خیار به آرامی پوست را خنک کرده و آبرسانی می‌کند، در حالیکه ویتامین E، نشانه‌های پیری را معکوس می‌کند. این ژل چشم سرشار از مواد مغذی، استرس اکسیداتیو را خنثی کرده، در برابر اشعه‌های UV از پوست محافظت می‌کند و تغییر رنگ پوست را کاهش می‌دهد. حتی بهتر از آن، این ژل چشم خیار و ویتامین E، سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست را ترمیم خواهد کرد و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

ساقه‌های تازه‌ی آلوئه ورا، ۴/۱ خیار ارگانیک قطعه قطعه شده، ظرف شیشه‌ای کوچک در دار و استریل، کاسه‌ی شیشه‌ای، الک، مخلوط کن، و کپسول سافت ژل ویتامین E. چیز‌هایی است که نیاز دارید.
برای تهیه ژل دورچشم خانگی خیار را قطعه قطعه کنید و در مخلوط کن بریزید تا بصورت پوره در آید. با استفاده از الک، آب خیار را صاف کنید. سپس ساقه‌های آلوئه ورا را بصورت افقی ببرید. ژل را بتراشید و آنرا با آب خیار در یک کاسه‌ی تمیز مخلوط کنید. این مخلوط را داخل ظرف شیشه‌ای استریل بریزید. ظرف را بمدت ۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. اینکار به ایجاد یک غلظت ژله مانند کمک می‌کند.

کپسول سافت ژل ویتامین E. را سوراخ کنید و مایع آن را داخل مخلوط خالی کنید. آن‌ها را بخوبی مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت خنک شوند. درب ظرف را ببندید و آنرا در طول شب در یخچال بگذارید. این مخلوط را در روز بعد زیر چشمانتان بمالید. عمر مفید این ژل چشم، ۲ هفته است.

شستشو با آب سرد

آب سرد بر خلاف آب گرم، میتونه منافذ پوست رو ببنده و ظاهر خیلی زیبایی به پوست ببخشه. علاوه بر این آب سرد میتونه به رفع سیاهی دور چشم هم کمک زیادی کنه و پوست رو هم شفاف میکنه. در طول روز، صورتتون رو با آب سرد بشورید. اگر هم اذیت میشید از آب ولرم رو به خنک، برای اینکار استفاده کنید.

برای رفع سیاهی دور چشم با کیسه‌های چای بمالید

این عامل رفع سیاهی دور چشم دارای کافئین و انتی اکسیدانی هست که میتونه گردش خون رو تحریک کنه، رگ‌های خونی رو کوچیک کنه و موجب کاهش جمع شدن مایعات میشه. علاوه بر اون باعث حفاظت در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش میشه و به طور بالقوه‌ای روند پیری رو کاهش میده.

به طور خاص، چای سبز توسط محققان به دلیل اثرات ضد التهابی احتمالی که داره، مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه داده. برای استفاده از چای کیسه‌ای طبق دستور زیر عمل کنید.

دو کیسه چای رو به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در اب گرم گذاشته.

کیسه‌های چای رو به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال بزارین سرد بشن.

سپس مایع اضافی رو بیرون آورده و به ناحیه زیر چشمتون بمالید.

کیسه‌های چای را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارین.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا