هرگز با موهای خیس نخوابید

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

هرگز با موهای خیس نخوابید

 

هرگز با موهای خیس نخوابید

همه می‌گویند حمام کردن قبل از خواب باعث ایجاد آرامش و خواب راحت می‌شود، اما همین دوستانی که چنین نسخه‌هایی برای خواب راحت ما می‌پیچند، از این نکته غافلند که مراقبت از مو و رسیدگی به امورات بعد از حمام چقدر دشوار است: خشک کردن موها، رسیدگی به آنها و سایر مراسم بعد از حمام انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

 

متأسفانه گزینه‌ی بیشتر ما در این هنگام همان انتخاب تنبلی است. با موی خیس می‌خوابیم و نمی‌دانیم ضرری که برای خود ایجاد می‌کنیم خیلی بیشتر از حمام نرفتن و خط کشیدن دور خواب آرام بعد از حمام است. اما واقعا چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟

بالش مرطوب زمینه‌ی اصلی ایجاد باکتری‌هاست

وقتی با سر خیس روی بالش‌تان می‌خوابید، رطوبت به آن منتقل می‌شود و در نتیجه مقدار بسیار زیادی باکتری خطرناک روی آن جمع می‌شود.

سرما می‌خورید

وقتی با موهای خیس می‌خوابید، امکان دارد به سرماخوردگی مبتلا شوید. این موضوع به‌خاطر رطوبت موها نیست بلکه علت آن همان باکتری‌هایی است که به‌‌واسطه‌ی رطوبت در بالش‌تان جا خوش می‌کنند و با تماس چشم‌ها، دهان و بینی با آن موجب عفونت‌های میکروبی و ویروسی می‌شوند.

سرماخوردگی

عفونت میکروبی تهدیدتان می‌کند

قرار گرفتن پوست در معرض باکتری‌های مرطوب، بدن شما را در برابر ابتلا به عفونت‌ها آسیب‌پذیر می‌کند. از شایع‌ترین مشکلاتی که برای‌تان پیش خواهد آمد می‌توان به شوره سر، ریزش مو و کچلی در ناحیه‌ی پوست سر اشاره کرد.

یک‌سوم از خواب‌های زندگی‌تان با باکتری‌ها سپری می‌شود

به این مورد دقت کنید: به‌طور متوسط هر فرد عادی در طول شبانه‌روز ۸ ساعت خواب شبانه دارد، یعنی ۵۶ ساعت در هفته و ۲,۹۱۲ ساعت در سال. اگر شما ۷۵ سال عمر کنید (که البته آرزو داریم هزارساله بشوید و فقط برای مثال عرض می‌کنیم): یعنی شما ۲۱۸,۴۰۰ ساعت از عمر خود را بر روی بالش می‌گذرانید.

خب این ارقام بسیار قابل توجه هستند، پس برای حفظ سلامتی خود نیاز است که نکات بهداشتی مربوط به بالش را به‌خوبی بدانید. علاوه بر اینکه باید اقدامات لازم برای از بین بردن باکتری‌های روی بالش را در برنامه‌ی نظافت خود بگنجانید، باید حواس‌تان باشد که این باکتری‌ها اصلا تولید نشوند و روی بالش جا خوش نکنند. عادت کنید که مدام روبالشی خود را بشویید و خشک کنید.

ریزش مو

هرگز با موهای خیس نخوابید


شماره خبر : 139399 - سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 ساعت 23:31:06
1400 copyright.