ساماندهی بزرگ‌ترین قلعه خشتی کشور در اردبیل

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

گردشگری

 

نادر فلاحی در دیدار با مسئولان میراث فرهنگی استان در محل اداره میراث فرهنگی اردبیل اظهار داشت: با هدف توسعه و ساماندهی آثار تاریخی استان بزرگ‌ترین قلعه خشتی شمال‌غرب کشور در شهرستان مشگین‌شهر ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به این که یک میلیارد تومان برای اجرای این طرح تزریق شده است گفت: در راستای ساماندهی بنای کهنه قلعه اعتبارات مناسب در نظر گرفته شده و این پروژه را می‌توان به عنوان یکی از بناهای تاریخی مهم استان و مشگین‌شهر عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم تاریخی استان اهمیت منطقه را نیز نمایان می‌کند که باید در راستای مرمت و احیای این بنا اقدامات لازم و اساسی انجام یابد.

فلاحی اظهار کرد: اجرای طرح‌های مرمتی و نیز توسعه اجرای این طرح‌ها از اهم مواردی است که درصدد هستیم با حمایت‌های مسئولین و دستگاه‌های مربوطه اعتبارات لازم و مناسب را برای اتمام این پروژه‌ها در نظر بگیریم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های گردشگری و تاریخی استان با جدیت در سطح استان در حال اجراست و اتمام و اجرای آن در اسرع وقت با همکاری بخش خصوصی از اهم مواردی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه مبنای کار است.


شماره خبر : 167783 - پنج‌شنبه 3 مهر 1399 ساعت 12:08:12
1400 copyright.