پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

پیش بینی قیمت طلا

کلیک کنید:  مطلبی بسیار مهم برای دارندگان خودرو 


پیش‌بینی سرمایه‌گذاران مبنی بر افت شاخص میانگین رشد درآمد ساعتی از ۰.۴ماه گذشته به ۰.۳ است. با وجود شک و تردیدهای فزاینده در مورد اینکه فدرال رزرو دقیقا چه زمانی کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهد کرد، دلار به حالت اولیه بازگشته است و قیمت طلا در معاملات آسیایی روز جمعه با افت همراه شد. با نگاهی به نوسانات طلا در سال گذشته می‌توان مشاهده کرد که فلز زرد در چند روز آخر سال ۲۰۲۳، رشد قدرتمندی را تجربه کرد که این روند رشد در سایه‌‌ خوش‌بینی فزاینده مبنی‌بر این اتفاق افتاد که فدرال رزرو می‌تواند تا اوایل مارس ۲۰۲۴ کاهش نرخ بهره را آغاز کند. در بررسی نوسانات هفتگی می‌توان دید در حالی که پس از نشست دسامبر فدرال‌‌‌رزرو، قیمت دلار افزایش یافت، طلا روز چهارشنبه افت خود را عمیق‌‌‌تر کرد. در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو شاهد کاهش ۷۵ واحد درصدی نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ بودند، به نظر می‌رسد که توافق کمی در مورد زمان کاهش نرخ وجود داشته باشد.


پیش بینی قیمت طلا

طلا معمولاً بر حسب دلار آمریکا است. بنابراین بین قیمت طلا و دلار رابطه وجود دارد به این صورت که افزایش و کاهش ارزش دلار می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد و قیمت طلا و دلار آمریکا رابطه معکوس دارند. با قوی‌تر شدن دلار در برابر سایر ارزها، قیمت طلا کاهش می‌یابد زیرا در سایر ارزها گران‌تر می‌شود و تقاضا را کاهش می‌دهد.

چه عواملی قیمت طلا را تعیین می‌کنند؟

در حالی که رابطه بین ارزش دلار آمریکا و طلا مهم است، دلار تنها عاملی نیست که بر قیمت فلز گرانبها تأثیر می گذارد. عوامل دیگری که بر ارزش طلا و دلار تأثیر می‌گذارند، نرخ بهره، تورم، سیاست‌های پولی و عرضه و تقاضا هستند.

در نتیجه، طلا اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می شود. تورم زمانی است که قیمت‌ها افزایش می‌یابد و به همان نسبت قیمت‌ها با کاهش ارزش ارز افزایش می‌یابد؛ با توجه به اینکه مقدار فیزیکی طلا به عنوان محدودیتی برای آن انتشار عمل می کند، یک جامعه می تواند از یک قانون ساده برای جلوگیری از شر تورم پیروی کند.

در این باره بخوانید:

قیمت طلا در بازار


شماره خبر : 180557 - پنج‌شنبه 16 آذر 1402 ساعت 02:55:48
1400 copyright.