4 اشتباه موقع خوابیدن که باعث پیری می شود

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

خواب

وقتی می‌خوابیم، ناخواسته آسیب‌هایی به پوست و موی خود وارد می‌کنیم. اگر بیشتر وقت خود را به خوابیدن نادرست و عدم رعایت برنامه‌های مربوط به زیبایی بگذرانید، کرم‌های ضدآفتاب٬ جلسات میکرودرم ابریژن و درمان‌های لازم برای جوان‌سازی پوست هیچ تأثیری نخواهد داشت. بنابراین پیش از آنکه بخواهید بخوابید، بهتر است این اشتباهات رایج مربوط به خواب را که واقعا برای پوست و مویتان مضر است بشناسید.

۱.اگر پیش از خواب صورت‌تان را نشویید

حالا که سن و سال تان بالاتر رفته شستشوی هرازگاهی صورت با صابون پیش از خواب اصلا کافی نیست. سعی کنید هر شب به مدت چند دقیقه به کمک انگشتانتان، مواد تمیزکننده مخصوص صورت را با حرکات دورانی به آن بمالید. برای آنکه مطمئن شوید اثر کرم یا هر چیز دیگری روی صورتتان از بین رفته می‌توانید از تونرهای مخصوص استفاده کنید. البته اگر هر شب این کار را نکردید مشکل بزرگی پیش نخواهد آمد. فقط باکتری و کثیفی را تصور کنید که روی بالشتان می‌جنبد.

۲.اگر هرازگاهی روبالشی‌تان را عوض نکنید

ملحفه‌ها و روبالشی‌ها اغلب در معرض تجمع روغن، کثیفی و باکتری هستند که نخستین عامل مضر برای می‌شوند. بسته شدن منافذ پوست محسوب پیشنهاد می‌شود یک یا دو بار در هفته روبالشی‌تان را شسته یا تعویض کنید خصوصا اگر نسبت به جوش و کهیر حساس هستید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید هر روز صبح اسپری تمیزکننده به روبالشی‌تان بزنید تا باکتری‌ها کشته شوند.

۳.اگر از روبالشی‌های زبر استفاده

توصیه می‌شود که از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید چرا که باعث می‌شود جای خط اتو یا چروک روبالشی کمتر روی صورت‌تان بماند. اگر از محصولات مراقب از پوست مخصوص شب استفاده می‌کنید، استفاده از روبالشی‌های ابریشمی باعث می‌شود که این محصولات بیشتر روی صورت و پوستتان بماند. در واقع به جذب و حفظ رطوبت کمک کرده و مکمل اثرات مرطوب‌کننده‌های پوستی هستند. از طرفی زبر بودن روبالشی می‌تواند تبعاتی برای موهایتان هم داشته باشد. بسیاری از خانم‌ها نمی‌دانند که روبالشی عادی پنبه‌ای برای کوتیکول مو بسیار زبر بوده و می‌تواند منجر به شکنندگی آن شود. بهترین کار این است که یک روبالشی ساتن تهیه کنید.

۴.اگر از محصولات مراقب از پوست مناسب شب استفاده نکنید

شب، بهترین زمان برای امتحان کردن کرم‌های هیدراته است. در واقع خوابیدن زمانی است که بدن طی آن خودش را بازیابی و مرمت می‌کند٬ بنابراین بهترین زمان برای استفاده از ماسک‌های شبانه خواهد بود. یکی از ماسک‌هایی را که مناسب پوستتان است پیدا کرده و پیش از خواب پوستتان را با آن مرطوب کنید. علاوه بر این، بسیاری از این محصولات حاوی ترکیبات گیاهی هستند بنابراین در حفظ طراوت پوستی و نرمی آن تأثیر بسزایی دارند.


شماره خبر : 183472 - چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 23:16:42
1400 copyright.