عوارض تنفس دهانی بر دندان ها

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

دندان

دکتر مهین یاهوئیان اظهار کرد: گاهی افراد خواسته یا ناخواسته با انجام برخی عادات اشتباه به راحتی به دندان هایشان آسیب می زنند.
وی بیان کرد: تنفس دهانی باعث خشک شدن لثه ها و ازبین رفتن اثر محافظتی بزاق دهان می شود و موجبات پوسیدگی دندانی را فراهم می کند.
دکتر یاهوئیان با بیان این که محکم مسواک زدن باعث سایش و تغییر رنگ دندان ها می شود، افزود: این عمل همچنین موجب تحلیل لثه و حساسیت و درد دندان ها نیز می شود.
وی درخصوص تاثیر دخانیات بر دندان ها گفت: مصرف دخانیات موجب پوسیدگی دندان ها، خشکی دهان، بیماری لثه و سرطان دهان می شود.
دکتر یاهوئیان عنوان کرد: استفاده از خلال دندان باعث آسیب به لثه، ایجاد فاصله بین دندانی و آسیب به مینا و ریشه دندان ها می شود.
وی با اشاره به این که استفاده مکرر از نوشابه و جویدن مداوم یخ به دندان ها آسیب می رساند، گفت: مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذاهای اسیدی مانند لیمو نیز باعث آسیب دیدن دندان ها می شود.
دکتر یاهوئیان انجام فعالیت ورزشی بدون محافظ دهان را موجب آسیب رسیدن به دندان ها دانست و گفت: باز کردن در بطری با دندان، دندان قروچه و پیرسینگ زبان نیز به دندان ها آسیب می زند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از شیشه شیر برای کودکان در زمان خواب، مکیدن مداوم انگشت، جویدن ناخن ها، جویدن مداد، استفاده از مواد قندی و چسبناک و استفاده از میان وعده های مداوم باعث آسیب رسیدن به دندان ها می شود.


شماره خبر : 186971 - چهارشنبه 20 مرداد 1400 ساعت 16:40:53
1400 copyright.