درمان قطعی ریزش مو با مصرف این نوشیدنی

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

ریزش مو

متخصصان می‌گویند ریزش مو با افزایش هورمونی به نام “دی هیدرو تستوسترون” تسریع می‌شود، زیرا این هرمون به طور مستقیم بر فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد.

دی هیدرو تستوسترون فقط محدود به آقایان نیست؛ بلکه در خانم‌ها نیز وجود دارد و وقتی در بدن افزایش یابد، باعث ریزش مو می‌شود. فولیکول‌های مو از این هورمون مردانه به تدریج آسیب می‌بینند تا زمانی که طاسی رخ دهد؛ معضلی که بسیاری از آن ترس دارند.

مطالعه‌ای که در گذشته انجام شده، نشان می‌دهد کافئین موجود در قهوه می‌تواند از فولیکول‌های مو در برابر اثرات هورمون “دی هیدرو تستوسترون” محافظت کند. هنگامی که این محافظت انجام شود، رشد مو‌ها تقویت شده و ریشه‌های آن روی پوست سر گسترش می‌یابند.

محققان دریافته اند که مصرف کافئین به نوبه خود بر وضعیت زنان تأثیر مثبت دارد؛ بنابراین، اگر آن‌ها از ریزش مو رنج می برند، می‌توانند از این ماده مفید استفاده کنند.

از آنجایی که کافئین یک ماده محرک است، به تحریک گردش خون به سمت فولیکول‌های مو کمک می‌کند که به تبع آن مو‌ها از نظر ظاهری بلند، براق، ضخیم و زیبا می‌شوند.

کافئین به دلیل آنکه حاوی آنتی اکسیدانی به نام “فلاونوئید” است، یرای تقویت و رشد مجدد مو‌ها بسیار مفید خواهد بود.

نحوه استفاده از قهوه برای درمان ریزش مو

به منظور درمان ریزش مو با قهوه، توصیه می‌شود ابتدا قهوه را دم کرده و آن را خنک کنید، سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید.

در مرحله دوم، متخصصان توصیه می‌کنند که مو‌ها را تمیز و خشک کنید تا هنگام اسپری تمام مو‌ها به خوبی آغشته به قهوه شوند.

در مرحله بعدی شخصی که این روش را اعمال می‌کند، باید سر خود را با پلاستیک پوشانده و پس از گذشت ۲۰ دقیقه آن را فقط با آب سرد یا ولرم شستشو داده و خشک کند.

این کار باید چندین بار تکرار شود تا اینکه فرد تفاوت ملموسی را در بهبود ریزش موی خود احساس کند.


شماره خبر : 189834 - چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 14:23:42
1400 copyright.