پیشگیری از سرطان با مصرف هل

w w w . e t e b a r e n o v i n . i r

سرطان

در طب سنتی به خواص هل اشاره زیادی شده است. هل ادویه ای است با طعم تند و کمی شیرین که برخی افراد طعم آن را با نعنا مقایسه می‌کنند. منشا آن هندوستان بوده اما امروزه در سراسر جهان در دسترس است. دانه، روغن و عصاره هل دارای خواص دارویی چشمگیری است و قرن‌هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص هل برای سلامتی و درمان بیماری ها

1. خواص هل برای فشار خون

فشار خون

هل ممکن است برای افرادی که فشار خون دارند مفید باشد. در یک مطالعه محققان روزانه سه گرم پودر هل به 20 بزرگسال که تازه مبتلا به فشار خون بالا شده اند دادند. بعد از 12 هفته، سطح فشار خون به طور قابل توجهی به محدوده طبیعی کاهش یافته بود. نتایج امیدوار کننده این مطالعه مربوط به مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های هل است. آنتی اکسیدان‌ها با کاهش فشار خون مرتبط هستند. محققان همچنین گمان می‌کنند که این ادویه به دلیل اثر ادرار آور ممکن است فشار خون را کاهش دهد، به این معنی که می تواند حجم ادرار را برای دفع آبی که در بدن شما جمع شده به عنوان مثال در اطراف قلب، افزایش دهد. ثابت شده است که عصاره هل باعث افزایش ادرار و کاهش فشار خون در موش صحرایی می شود.

2. خواص هل برای مقابله با سرطان

 

سرطان

ترکیبات موجود در هل ممکن است به مقابله با سلولهای سرطانی کمک کنند. مطالعات روی موش‌ها نشان داده است که پودر هل می تواند فعالیت آنزیم های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می کنند افزایش دهد. این ادویه می تواند توانایی سلولها در حمله به تومورها را افزایش دهد. محققان دو گروه از موش ها را در معرض ترکیبی قرار دادند که باعث سرطان پوست می شود و به یک گروه 500 میلی گرم هل به ازای هر کیلوگرم (227 میلی گرم در هر پوند) تزریق کردند. پس از 12 هفته ، فقط 29٪ از گروهی که هل ریافت کردند به سرطان مبتلا شدند، در حالی که بیش از 90٪ از گروه دیگر مبتلا بودند. تحقیقات روی سلولهای سرطانی انسان با ریافت هل نتایج مشابهی را نشان می دهد. البته قبل از ادعای قوی تر، تحقیقات انسانی بیشتری لازم است.

3. خواص هل برای معده و دستگاه گوارش

گوارش معده

هل هزاران سال است که برای کمک به هضم غذا استفاده می شود. برای تسکین ناراحتی، حالت تهوع و استفراغ اغلب با سایر ادویه های دارویی مخلوط می‌شود. بیشترین خاصیت هل توانایی احتمالی آن در بهبود زخم است. در یک مطالعه، موش ها قبل از قرار گرفتن در معرض دوزهای بالای آسپرین برای ایجاد زخم معده ، عصاره های هل، زردچوبه و برگ سمبونگ را در آب گرم تغذیه کردند. این موشها در مقایسه با موشهایی که فقط آسپرین دریافت می‌کردند، زخم کمتری داشتند.

مطالعه مشابه روی موش ها نشان داد که عصاره هل به تنهایی می تواند به طور کامل حداقل 50٪ از زخم معده جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. در حقیقت، در دوزهای 5/12 میلی گرم در کیلوگرم (5/7 میلی گرم در هر پوند) از وزن بدن، عصاره هل از یک داروی معمول ضد زخم موثرتر بود. هل ممکن است در برابر هلیکوباکتر پیلوری، باکتری مرتبط با ایجاد بیشتر موارد زخم معده مقاومت ایجاد کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا این ادویه همان تأثیر را در زخم در انسان دارد یا خیر.


شماره خبر : 191535 - یکشنبه 16 آبان 1400 ساعت 13:33:06
1400 copyright.