• دوشنبه 29 فروردین 1401 :: 09:52

سیب زمینی خام حاوی آب قابل توجهی است. زمانی که سیب زمینی خام را در فریزر قرار می دهید، قوام آن به گونه ای غیر قابل بازگشت تغییر می کند. زمانی که سیب زمینی خام منجمد یخزدایی می شود،بافتی خمیری به خود می گیرد که مصرف آن به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

خوراکی هایی که نباید یخ بزنند

خوراکی هایی که نباید یخ بزنند

فریزر می تواند وسیله ای خوب برای نگهداری از مواد خوراکی و کاهش زباله های غذایی در زندگی شما باشد. در شرایطی که سطح سلامت و میزان مواد مغذی برخی مواد غذایی منجمد با نمونه های تازه تفاوتی ندارد، برخی مواد غذایی دیگر میانه خوبی با قرار گرفتن در فریزر و انجماد ندارند.

شاید فکر کنید سرماسوختگی بدترین اتفاقی است که می تواند برای غذای شما در فریزر رخ دهد. اما برخی مواد خوراکی و غذاهای پخته که به نظر نمی رسد مشکلی برای نگهداری در فریزر داشته باشند، ممکن است پس از خروج از آن و یخزدایی به طور کامل غیر قابل استفاده شوند. در ادامه با برخی خوراکی ها که نباید در فریزر نگهداری شوند، بیشتر آشنا می شویم.

شیر

شیر

اگر بیش از حد شیر خریداری کرده اید و هدف از خرید نوشیدن بوده است، آن را درون فریزر قرار ندهید. انجماد شیر مساله ای ایجاد نمی کند، اما پس از یخزدایی دیگر با یک نوشیدنی یکدست و خامه ای مواجه نیستید و در عوض توده هایی شناور در آب را مشاهده خواهید کرد. در شرایطی که همچنان می توانید آن را در اسموتی یا یک غذای پختنی استفاده کنید، اما شیر شما دیگر برای نوشیدن مناسب نخواهد بود. بر همین اساس است که برخی افراد شیر را در یک جا یخی می ریزند تا پس از انجماد بتوانند در یک دستگاه مخلوط کن انداخته و با مواد دیگر ترکیب کرده یا در دستورالعملی که موجب ذوب شدن آن می شود، استفاده کنند.

سبزیجات برگدار

خوراکی هایی که نباید یخ بزنند

انتظار نداشته باشید که برگ های منجمد کاهو پس از یخزدایی در یک سالاد قابل استفاده باشند. سبزیجات حاوی آب فراوان هستند و زمانی که آنها را منجمد می کنید، آب موجب انبساط و انفجار دیواره سلول هایی می شود که ساختار یک برگ را حفظ می کنند. از این رو، برگ های منجمد سبزی هایی مانند کاهو و کلم پس از یخزدایی به برگ هایی شل و آبدار تبدیل می شوند. اگر قصد استفاده از این سبزی ها در اسموتی استفاده کرده یا آنها را در ماهیتابه تفت دهید، مشکلی وجود ندارد، اما دیگر گزینه ای قابل استفاده در یک سالاد یا غذای دیگری که سبزی ها به صورت خام مصرف می شوند، نخواهند بود.

تخم مرغ

تخم مرغ

منجمد کردن تخم مرغ های پخته مساله ساز نیست و می توانند به عنوان صبحانه ای راحت نیز استفاده شوند. اما قرار دادن تخم مرغ خام در فریزر ایده خوبی نیست زمانی که تخم مرغ خام منجمد می شود، افزایش حجم خود را تجربه می کند که می تواند موجب ترک خوردن پوسته و نشت مواد به بیرون شود. پاکسازی کثیف کاری ایجاد شده ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد.

خوراکی هایی که نباید یخ بزنند



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا