• شنبه 07 خرداد 1401 :: 08:59

ما وقتی خوشحالیم لبخند می‌زنیم و لبخند زدن باعث می‌شود مغز، دوپامین که ما را خوشحال‌تر می‌کند، آزاد کند.

ترفند هایی برای داشتن زندگی شاد

ترفند هایی برای داشتن زندگی شاد

خوشبختی و شادی برای هرکسی معنای متفاوتی دارد. ممکن است از نظر شما، آرامش، رابطه با فردی که با او هستید باشد، یا داشتن شبکه‌ای امن از دوستان که بدون قید وشرط شما را می‌پذیرند، یا آزادی برای دنبال کردن عمیق‌ترین رویاهای‌تان. بدون این‌که خوشحالی و خوشبختی مورد نظر شما را در نظر بگیریم باید گفت که داشتن زندگی شاد تر، قابل دسترس است. اعمال چند تغییر در عادت‌های معمول‌تان در رسیدن شما به این نقطه کمک می‌کند.

زندگی شاد

عادت‌ها مهم هستند. اگر تا کنون سعی کرده‌اید که یک عادت بد را کنار بگذارید، خوب می‌دانید که این عادت‌ها چه‌قدر نهادینه هستند.

خوب عادت‌های خوب نیز عمیقا نهادینه شده‌اند. چرا عادت‌های مثبت را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل نکنید؟

در این‌جا چند عادت روزانه، ماهانه و سالانه آورده‌ایم که در شروع کار به شما کمک می‌کنند. فقط به یاد داشته باشید که دیدگاه هر فرد درمورد خوشبختی کمی متفاوت است و بنابراین راه رسیدن به آن نیز فرق می‌کند.

اگر بعضی از این عادت‌ها برای‌تان استرس ایجاد می‌کنند یا با سبک زندگی شما متناسب نیستند، آن‌ها را کنار بگذارید. با کمی زمان و تمرین، می‌فهمید چه چیزی برای‌تان مناسب بوده و چه چیزی نیست.

۱. برای یک زندگی شاد لبخند بزنید

دختران شاد

وقتی خوشحالید، لبخند می‌زنید. اما این در واقع یک خیابان دو طرفه است.

ما وقتی خوشحالیم لبخند می‌زنیم و لبخند زدن باعث می‌شود مغز، دوپامین که ما را خوشحال‌تر می‌کند، آزاد کند.

البته این به آن معنا نیست که ادای لبخند زدن را درآورید و همیشه لبخندی مصنوعی به لب داشته باشید. اما دفعه بعدی که احساس کردید حال خوبی ندارید، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. یا این‌که هر صبح را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید.

۲. ورزش کنید

ترفند هایی برای داشتن زندگی شاد

ورزش فقط برای بدن نیست. ورزش منظم به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کرده و عزت نفس و خوشحالی را بالا می‌برد.

حتی مقدار کمی فعالیت جسمی هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. شما مجبور نیستید برای ورزش سه گانه یا صخره نوردی تمرین کنید – مگر این‌که باعث خوشحالی شما شود.

نباید خیلی به خودتان فشار بیاورید. اگر خودتان را درگیر یک برنامه سخت کنید، احتمالا دچار نا امیدی یا درد می‌شوید.

تمرینات زیر را برای شروع در نظر بگیرید:

– هر شب بعد از شام کمی در اطراف منزل پیاده‌‌روی کنید

– در کلاس‌های مبتدی یوگا و تای چی ثبت نام کنید.

– روز خود را با ۵ دقیقه ورزش کششی صبحگاهی آغاز کنید.

هر فعالیت جالبی که از انجام آن لذت برده‌اید اما کنار گذاشته‌اید را به یاد آورید. یا فعالیت‌هایی که همیشه دوست داشتید امتحان کنید مانند گلف، بولینگ یا رقص را امتحان کنید.

۳. برای یک زندگی شاد خواب کافی داشته باشید

خواب

مهم نیست که جامعه مدرن چه‌قدر ما را به سمت خواب کمتر سوق می‌دهد. می‌دانیم خواب کافی برای سلامتی، عملکرد مغز و سلامت عاطفی ضروری است.

اکثر بزرگسالان به ۷ یا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. اگر دیدید که در خواب روزانه خود مشکل دارید و یا احساس گیجی و عدم توجه می‌کنید، بدن شما دارد به شما می‌گوید که به استراحت بیشتری نیاز دارد.

در این جا نکاتی برای داشتن برنامه خواب بهتر برای شما آورده‌ایم:

– تعداد ساعت‌هایی که در شب می‌خوابید و میزان استراحت خود را یادداشت کنید. پس از یک هفته، وضعیت خود را بهتر می‌فهمید.

– هر روز – حتی روزهای آخر هفته – سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید.

– ساعت قبل از خواب را ساعت آرامش در نظر بگیرید.

– اتاق خواب خود را تاریک، خنک و آرام کنید.

– رختخواب خوبی را برای خود تهیه کنید.

– اگر قصد چرت زدن دارید، آن را در حد ۲۰ دقیقه نگه دارید.

اگر دائما با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می‌کنید، با پزشک‌تان صحبت کنید. ممکن است به اختلال خواب دچار بوده و به درمان نیاز داشته باشید.

ترفند هایی برای داشتن زندگی شاد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا