• دوشنبه 09 آبان 1401 :: 08:00

برای داشتن ذهنی شاداب وجوان کارهای جدید یادبگیرید.این عامل باعث بهبود عملکرد مغز می شود.

دختران شاد

راهکارهایی برای داشتن ذهن شاداب

حفظ سلامت ذهن و بهبود کارایی آن موضوعی است که اغلب افراد برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند و گاه روش‌های پیچیده و هزینه‌های سرسام آوری برای این موضوع در نظز گرفته می‌شوند، هرچند می‌توان با تغییر در سبک زندگی و به آسانی به سلامت و جوانی ذهن کمک کرد که در ادامه برخی از این راهکار‌ها را مرور می‌کنیم.

1.گوش دادن به موسیقی

کنسرت موسیقی

زمانی که شما به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهید، ذهن شما شاداب می‌شود و این موضوع نه تنها به بهبود وضعیت روحی شما کمک می‌کند بلکه حافظه شما هم تقویت می‌شود.

یک دلیلی که بین ریاضی و پخش موزیک ارتباط برقرار می‌کند، به دلیل تأثیر مثبت موسیقی بر عملکرد ذهن است؛ مغز باید کار کند تا ساختار آن تقویت شود؛ زمانی که موسیقی گوش می‌کنید، ذهن شما آماده فعالیت می‌شود.

2.دورهمی با دوستان

دوستی کافی شاپ

شناخت افراد جدید باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود؛ عملکردی که از طریق حل جدول کلمات متقاطع یا درست کردن پازل هم حاصل می‌شود؛ این مهارت‌های ذهنی حافظه کوتاه مدت را تقویت کرده و به تمرکز حواس کمک می‌کند.حضور در جمع‌های دوستانه و شنیدن نظرات دیگران درباره مسائل مختلف هم از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند عملکرد ذهنی شما را ارتقاء دهد.

3.زیاد بخندید

خواندنی

استرس موجب ترشح هورمون کوتیزول می‌شود که این شرایط باعث اختلال در فکر کردن است، همچنین استرس زیاد میزان یادگیری و حافظه افراد را دچار اختلال می‌کند؛ یک راهکار ساده برای حفاظت از مغز خندیدن است چرا که سطح کوتیزول بدن را کاهش می‌دهد.

4.طبیعت گردی کنیدطبیعت درخت

طبیعت در کاهش استرس نقش بسزایی دارد؛ زمانی که شما به دامان طبیعت می‌روید، ذهن استراحت می‌کند و از مشغله‌های روزانه دور می‌شود بنابراین تمرکز شما افزایش می‌یابد و بهتر می‌توانید در شرایط مختلف تصمیم‌گیری کنید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا