• یکشنبه 21 آذر 1400 :: 02:58

نماینده خلخال و کوثر با اشاره به اینکه مدیران بورسی خرابکاری کردند چرا من نماینده پاسخگو باشم، گفت: باید مدیران و مسئولان بورسی را مورد بازخواست قرار دهیم.

 خرابکاری بورس

دیدگاه: مشکل اصلی بورس و بازار سرمایه وجود مدیران ناکارآمد و نالایقی است


سید غنی نظری خانقاه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه سرمایه سهامداران در بازار از بین رفته، از دست رفتن اعتماد و رضایت مردم در این حوزه خیلی امر جدید و عجیب و غریبی نیست که توضیحات زیادی نیاز داشته باشد.

نظری درمورد روند بازار سرمایه ادامه داد: در خصوص وضعیت بازار باید راهکار‌های مدیران و مسئولان بورسی را مورد بازخواست قرار دهیم چراکه آنان در روند و نوسانات بازارسرمایه تاثیر بسزایی دارند. در واقع اگر مسئولین مربوطه لیاقت جایگاه خود را داشتند این مشکلات و آسیب‌های ایجاد شده در جامعه بوجود نمی‌آمد.

وی افزود: ورود مردم و سرمایه‌گذاران با تبلیغات دولت به بازار سرمایه افزایش پیدا کرد و سهامداران با اعتماد به دولت سرمایه خود را به بورس آوردند. اگر سرمایه مردم در این حوزه حمایت و حفظ می شد دیگر شاهد مشکلات جامعه و فشار‌های اقتصادی نبودیم.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت درخصوص راهکار‌های جبران کسری بودجه ایده ای ارائه نکرد و پاسخ گویی آنرا به گردن مدیران بورسی انداخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی بورس و بازار سرمایه وجود مدیران ناکارآمد و نالایقی است که به‌صورت مداوم همچنان بدون ارزشیابی استاندارد به سمت رسیده و صیانت از حقوق مردم که روزی شعارشان بود را از یاد برده‌اند.

نظری بیان کرد: در جلسه چند روز پیش مجلس در حضور وزیر اقتصاد در این خصوص تذکراتی داده شد تا در راهکار‌هایی برای بهبود وضعیت مطرح و اجرا شود. همچنین در راستای خرابکاری مدیران بورسی قرار نیست که من نماینده مجلس پاسخگوی وضعیت بد بازار باشم.

منبع : بورس نیوز


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا