• پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 :: 01:06

افزایش طول عمر با تغییر سبک زندگی و ترک عادات بد امکان پذیر است.در این مطلب به 7 ترفند ساده که به افزایش طول عمر کمک می کند اشاره کرده ایم.

کیفیت زندگی خانواده

عمر طولانی‌تر با ۷ راهکار ساده

الگوی زندگی سالم و عادت‌های صحیحی همچون گرفتن دوش آب سرد یا نوشیدن بیشتر قهوه می‌توانند به شما کمک کنند که زندگی سالم تری داشته باشید.

چند عادت ساده، سالم و البته موثر را پیشنهاد کرده که انجام آن‌ها به هر فردی کمک می‌کند عمر طولانی‌تر و زندگی و شرایط جسمی سالم تری داشته باشد. این هفت عادت سالم به شرح زیر است:

1. دوش آب سر بگیرید

آب حمام

به گفته متخصصان گرفتن دوش آب سرد، بدن را در شرایطی شبیه به ورزش کردن قرار می‌دهد. دانشمندان استرالیایی در آزمایشاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت دریافتند دوش آب سرد موجب تبدیل «چربی سفیدِ» ذخیره کننده انرژی به «چربی قهوه‌ایِ» انرژی سوز می‌شود.

2. به خودتان خواب بدهکار نباشید

خواب

متخصصان سلامت می‌گویند فقط ۳۰ دقیقه کمبود خواب در تعطیلات آخر هفته می‌تواند منجر به چاقی شود. این کم خوابی‌ها به مرور زمان موجب اختلالات متابولیک می‌شوند که یکی از مهمترین آن‌ها دیابت نوع دوم است.

3. یبوست را درمان کنید

یبوست شکم

دفع آسان در هنگام صبح روشی موثر برای بهبود سلامتی است. یبوست و مشکلات پس از آن از جمله هموروئید، درد و خونریزی همگی آزار دهنده هستند، اما علاوه بر این‌ها یبوست مزمن با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است. مصرف آب و مایعات کافی و ورزش منظم به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند.

4. به طور منظم آزمایش خون بدهید

افزایش کلسترول بد یکی از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی – عروقی است. اطلاع از سطح چربی بدن به کمک آزمایش خون به شما انگیزه می‌دهد که با ورزش و رژیم غذایی خطر ابتلا به این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

5. بیشتر قهوه بنوشید

قهوه

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن بیشتر قهوه تا چهار فنجان در روز در افراد سالم خطر مرگ ناشی از مشکلاتی، چون بیماری قلبی، سرطان، سکته، دیابت و بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد.

6. روزه داری را تمرین کنید

شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد روزه داری برای سلامتی مفید است و خطر بیماری عروق کرونری و دیابت را کاهش می‌دهد و همچنین تغییرات چشمگیر در سطح کلسترول خون ایجاد می‌کند.

7. تخم مرغ را فراموش نکنید


تخم مرغ

اگرچه تصور می‌شود که تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش کلسترول شود، اما اکنون شواهد رسمی در انجمن قلب انگلیس نشان می‌دهد مصرف یک عدد تخم مرغ روزانه در افراد سالم خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد و در واقع می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

 


اخبار سلامت | طول عمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *