• سه‌شنبه 16 مهر 1398 :: 08:09

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید درآمد مردم را افزایش دهیم و بعد قیمت‌ حامل‌های انرژی را آزاد کنیم، گفت: در حال حاضر کارمندی که ۱۵۰ دلار در ماه حقوق می گیرد، نمی تواند قیمت سوخت اروپا را بدهد.

مجلس

 

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای حذف یارانه پنهان مردم از دولت حمایت می کند، گفت: دولت هرچه سریع‌تر باید این کار را انجام دهد، یارانه پنهان نه تنها در بخش انرژی بلکه در بخش مالیات، گمرک و شرکت‌های بزرگ که وجود دارد باید شناسایی و حذف شود.

وی با تاکید براینکه باید یارانه‌های پنهان شناسایی و آزاد شوند، در باره حذف یارانه انرژی گفت: معتقدیم باید درآمد مردم را افزایش دهیم و بعد قیمت‌های حامل‌های انرژی را آزاد کنیم.

در حال حاضر کارمندی که 150 دلار در ماه حقوق می گیرد، نمی تواند قیمت سوخت اروپا را بدهد. اگر می خواهیم قیمت سوخت اروپا را از کارمند و کارگر بگیریم باید در ماه به وی پنج هزار دلار حقوق بدهیم و بعد اقدام به افزایش قیمت انرژی کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در کنار حذف یارانه‌های پنهان باید یارانه افراد پردرآمد نیز حذف شود، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر به همه افراد جامعه چه قشر پردرآمد و چه اقشار کم درآمد یارانه پرداخت می شود این در حالی است قرار بود یارانه به افراد محروم جامعه که نه درآمد و نه اشتغالی دارند پرداخت شود.

 

جمعیت

 

ایران 8 درصد منابع دنیا را دارد

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی،افزود: باید به این نکته توجه داشت وقتی 8 درصد منابع دنیا را دراختیار داریم باید مردم دارا و بدون نیاز به یارانه داشته باشیم.

به هر حال شرایط به گونه‌ای است که مردم فقیر و محروم در کشور داریم که باید به آنها یارانه پرداخت شود و مورد حمایت قرار گیرند ولی اینکه چرا باید به قشری که نیاز به این پول ندارند، یارانه داده شود جای سوال است.

قطعاً این افراد باید حذف شوند که تا بخشی از درآمد حاصل از حذف یرانه پر درآمدها به قشر آسیب پذیر اضافه شود.

خادمی اظهارداشت: به هر دلیلی کشور را تبدیل کرده‌ایم به دو قشر فقیر و ثروتمند و با توجه به اینکه ارزش پول ملی کاهش یافته است یارانه‌ای که به افراد داده می‌شود، یک چهارم یارانه 8 سال قبل است و معلوم نیست مردم فقیر و محروم چگونه باید روزگار بگذرانند.

 

یارانه

 

بر همین اساس باید یارانه افراد پولدار را که این میزان یارانه تاثیری در زندگی آنها ندارد را حذف و یارانه اقشار ضعیف جامعه را افزایش داد تا بتوانند با حداقل‌ها گذران زندگی کنند.

وی با بیان اینکه قطع یارانه ثروتمندان در اقتصاد کشور موثر است، تاکید کرد: دولت باید بر اساس وظیفه قانونی‌ خود یارانه ثروتمندان را قطع کند و درآمد حاصل از آن را صرف مسایل اساسی، عمرانی و تولید کشور کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید کشور به سمت توانمند سازی حرکت کند و با ایجاد اشتغال برای تمامی اقشار جامعه بتواند کاری کند که مردم دیگر نیازمند دریافت یارانه نباشند و با درآمدی که کسب می کنند یک زندگی حداقلی برای خود داشته باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا