• سه‌شنبه 16 آبان 1402 :: 02:07

آخرین خبر از پیش فروش خودرو‌

پیش فروش خودرو‌

 نبض خرید: پیش فروش خودرو‌

اطلاعیه جدید پیش فروش خودرو‌ منتشر شد


چهارمین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی امروز آغاز می‌شود؛ مرحله‌ای که مختص شرکت‌‌‌‌کنندگان دور نخست فروش وارداتی‌ها (ثبت‌نام‌کنندگان در اسفندماه پارسال) است.طبق اعلام سامانه یکپارچه، متقاضیانی که اسفند سال گذشته تقاضای خود را ثبت و نوبت دریافت کرده‌اند، تا سه روز فرصت دارند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

کسانی که مجاز به تکمیل ثبت‌نام خود در مرحله چهارم هستند، در واقع بخشی از ۳۰‌هزار ثبت‌‌‌نام‌کننده‌ای محسوب می‌شوند که وزارت صمت آنها را تایید کرده است. طی چند هفته گذشته، سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باز شد و بخشی از ۳۰‌هزار نفر موردنظر توانستند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند. حالا از امروز سایت سامانه‌‌‌ یکپارچه خودروهای وارداتی برای باقی متقاضیان که هنوز تخصیصی به آنها صورت نگرفته، بازگشایی و فعال شده است. طبق اطلاعیه صادرشده، متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌‌‌نام کرده‌اند و اولویت آنها مشخص شده است، می‌توانند صرفا جهت انتخاب خودروهای موجود اقدام کنند. مهلت در نظر گرفته‌شده برای این مرحله، تا پایان روز پنج‌شنبه هجدهم آبان (تا ساعت ۲۳:۵۹) در نظر گرفته شده است.

در این مرحله نیز مانند دو دور قبلی، متقاضیان می‌‌‌توانند سه اولویت را از میان محصولات اعلامی انتخاب کنند. این نکته را نباید فراموش کرد که در این مرحله ثبت‌نام جدیدی انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌‌‌نام‌کنندگان مرحله اول (همان‌ها که ۵۰۰میلیون تومان در حسابی وکالتی بلوکه کرده بودند)، امکان‌پذیر است. طبق اطلاعیه صادرشده توسط سامانه یکپارچه، خودروهای قابل انتخاب در این مرحله شامل جتا VS۷، جتا VS۵، کیا سونت، زوتی، فیات ۵۰۰ و سوزوکی سیاز می‌شود. در جدول ارائه‌شده، قیمت هر یک از این خودروها اعلام شده که البته نرخ‌های علی‌الحساب به شمار می‌روند. در واقع قیمت علی‌‌‌الحساب اعلام‌شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌‌‌های جانبی عوارض قانونی پس از ترخیص، شامل مالیات ارزش‌افزوده، هزینه‌‌‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به آنها اضافه خواهد شد.

بر این اساس، قیمت علی‌الحساب جتا VS۷ و جتا VS۵ به ترتیب بالغ بر ۲میلیارد تومان و حدود یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعلام شده است. همچنین قیمت علی‌الحساب کیا سونت حدود یک‌میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.دیگر خودروی عرضه‌شده در مرحله سوم یعنی زوتی (محصول وارداتی پارس‌خودرو) نیز دارای قیمت علی‌الحساب حدود ۸۲۷میلیون تومانی است. در نهایت اینکه خودروهای فیات ۵٠٠ و سوزوکی Ciaz نیز که در این دوره عرضه شده‌اند، به ترتیب دارای قیمت علی‌الحساب یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و یک‌میلیارد تومان هستند.مبلغ ودیعه موردنیاز برای قطعی کردن ثبت‌نام، ۵۰‌درصد قیمت علی‌‌‌الحساب در نظر گرفته شده است. در صورتی که متقاضیان واریز وجه را حداکثر تا پنج‌روز پس از فراخوان صورت‌گرفته انجام ندهند، از اولویت‌بندی سامانه حذف خواهند شد.حداکثر زمان تحویل خودروها نیز پس از عقد قرارداد، سه‌ماه تعیین شده است و در صورت تاخیر در تحویل، باید به متقاضیان جریمه پرداخت شود.


کلیک کنید:  ♥ نکته‌ای مهم در اسناد خودرو که نمی‌دانیم ♥


بخوانید

خبر خودرویی

تحلیل خودرویی

گزارش خودرویی

پیش بینی قیمت خودرو

 پیش فروش خودرو‌

خرابی خودرو

خودرو چند؟

قیمت موتورسیکلت

دنیای خودرو

پیش فروش خودرو

پیش فروش خودرو‌



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا