• یکشنبه 04 خرداد 1399 :: 09:08

استاندار اردبیل گفت: در سالی که مزین به جهش تولید است، واحدهای تولیدی استان متوقف و تعطیل نیستند.

اکبر بهنام جو

 

اکبر بهنامجو در جلسه شورای اداری استان اردبیل در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: به رغم رکود اقتصادی در وضعیت کرونا در سطح جهان مقام معظم رهبری با دوراندیشی سال ۹۹ را جهش تولید نامگذاری کرده تا گامی اساسی در مسیر رشد و تعالی اقتصاد بر مبنای مقاومت شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز ما شعار سال را مبنای حرکت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران قرار دادیم و واحدهای پیشران نه تنها متوقف و تعطیل نشده بلکه با قوت و قدرت در صحنه تولید حضور دارند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این راستا در کنار افزایش تولید ناخالص ملی که به تحول اقتصادی کشور و منطقه کمک می‌کند باید در سنگر تولید صنعتی و اشتغالزایی با قوت و قدرت حرکت کرده و سعی کنیم موانع را از پیش روی سرمایه‌گذاران برداریم.

بهنامجو با قدردانی از زحمات چهار ساله نمایندگان دوره دهم مجلس تصریح کرد: همراهی نمایندگان با مدیران دستگاه‌های اجرایی فضای خوبی را در استان در مسیر رشد و توسعه رقم زده است.

 

کارگر صنعت تولیدی

 

نظام بروکراسی باید به حداقل برسد

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: نباید در مسیر جهش تولید ناامیدی ایجاد کرد بلکه ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بروکراسی اداری را به حداقل رسانده و دست سرمایه‌گذاران را به هر شکل ممکن بگیرند.

بهنامجو تنوع تولید در این استان را یادآور شد و بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاری را پذیرش کردیم که قصد تولید آنزیم را دارد که کشورمان را از واردات بی‌نیاز کند و روند کاری او تسهیل شده و با انگیزه‌ای تمام تلاش می‌کند به سرعت واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست؛ خودشان به صورت شخصی پیگیر موانع پیش روی سرمایه‌گذاران بوده و در این زمینه گره‌گشایی کنند تا در پیچ و خم اداری سرمایه‌گذاران مایوس و دلسرد نشوند.

 

کارخانه تولیدی

 

به جز پرداخت حقوق هیچ اعتبار دیگری نداریم

استاندار اردبیل محدودیت اعتبارات دولتی را یادآور شد و گفت: ما تنها در استان قادر هستیم حقوق ماهانه کارکنان را پرداخت کنیم و غیر از آن هیچ اعتبار دولتی وجود ندارد که ضروری است با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به ویژه فروش اموال مازاد منابعی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی پیدا کنیم.

بهنامجو با اشاره به پیگیری جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اظهار کرد: برای پروژه راه آهن اردبیل ۱۷۰ میلیارد تومان در دو ماه گذشته جذب اعتبار داشتیم و سعی‌مان بر این است تا زودتر از سال‌های گذشته منابع دولتی جذب پروژه‌های عمرانی شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست؛ در یک مسابقه تمام عیار تلاششان را برای جذب اعتبارات ملی و سرجمع منابع وزارتخانه‌ها بکار گیرند تا از قافله کشوری در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عقب نمانیم.

 

کارگر کارگاه تولیدی

 

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل به سیر نزولی ابتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: هر چند تعداد افراد مبتلا به کرونا کمتر شده اما همچنان بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا و تست این افراد باید جدی گرفته شود تا خطر بازگشت مجدد کرونا را شاهد نباشیم.

بهنامجو افزود: در این زمینه مدیران حق ندارند رفتار عادی در پیش بگیرند بلکه ما باید به نحوی رفتار کنیم تا مردم به اهمیت موضوع پی برده و تا آخر سال موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا