• چهارشنبه 02 مهر 1399 :: 04:17

گزارش مرکز آمار نشان می‎دهد رشد قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد به نحوی که در شهریور ۹۹، قیمت حمل و نقل، ۸.۴ درصد و قیمت شیر، پنیر و تخم مرغ، ۶.۸ درصد افزایش یافته است.

خرید کالای میوه

 

مرکز آمار ایران، گزارش تورم شهریور ۹۹ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٢٦.٠ درصد رسیده که نسبت به نرخ تورم مرداد ۹۹، ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٢٦.١ درصد و ٢٥.٤ درصد است که برای خانوارهای شهری ٠.٢ درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی بدون تغییر بوده است.

 

خرید مواد غذایی از فروشگاه

 

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در شهریور ماه ١٣٩٩ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای نیز از ٢٣.٤ درصد برای دهک اول تا ٢٩.٩ درصد برای دهک دهم است.

لازم به ذکر است منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد قیمت در یک سال منتهی به ماه مربوطه، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

 

خرید خشکبار آجیل با کارتخوان

 

بیشترین افزایش قیمت مربوط به حمل و نقل بوده است

بر اساس این گزارش در شهریور ۹۹، میانگین قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار کشور ۳.۶ درصد از مرداد ۹۹ بیشتر بوده است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به قیمت حمل و نقل با رشدی ۸.۴ درصدی است.

در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نیز، قیمت شیر، پنیر و تخم مرغ ۶.۸ درصد و قیمت گوشت ماهی ۶.۶ درصد نسبت به ماه گذشته رشد داشته است.

 

خرید خانواده

 

همچنین کمترین افزایش قیمت در شهریور ۹۹ نسبت به مرداد ۹۹، مربوط به قیمت میوه و خشکبار با رشد ۰.۸ درصدی و قیمت گوشت قرمز با رشد ۱ درصدی بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که در مقایسه قیمت کالاها و خدمات مصرفی شهریور ۹۹ نسبت به شهریور ۹۸، قیمت حمل و نقل، رشدی ۸۰.۸ درصدی، قیمت میوه و خشکبار رشدی ۴۷.۵ درصدی و قیمت نان و غلات رشدی ۴۵.۲ درصدی داشته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا