• چهارشنبه 16 مهر 1399 :: 12:46

دانشمندان دریافتند که اسفناج حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به پیشگیری از آسیب های ریوی، کاهش التهاب و مبارزه با سرطان کمک می کنند.

سینه شش و کبد و ریه

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اختلالات تنفسی سالانه موجب مرگ حدود سه میلیون نفر در جهان می شود. هوای آلوده و یک سبک زندگی بد بر سلامت ریه ها تاثیرگذار هستند و این می تواند به دشواری در تنفس و بیماری های تنفسی مختلف منجر شود.

ریه و 5 خوراکی مفید برای تقویت سلامت آن

مصرف یک رژیم غذایی سالم می تواند نقش چشمگیری در تقویت سلامت ریه ها داشته باشد و به کاهش هزینه های دارویی و عمل جراحی منجر شود. در ادامه با 15 ماده غذایی مفید برای سلامت ریه ها، چند نمونه از غذاهایی که باید از آنها پرهیز کرد و برخی تغییرات سبک زندگی موثر در تقویت این اندام های کلیدی بیشتر آشنا می شویم.

1.سیر

سیر

آلیسین ماده مغذی اصلی موجود در سیر است که مسئول فواید سلامت مختلف این ماده غذایی محسوب می شود. سیر از خواص ضد میکروب، ضد سرطان، و کاهنده فشار خون برخوردار است. مطالعات نشان داده اند که مصرف سیر اثر مثبتی بر بیماران مبتلا به اختلالات ریوی و سرطان ریه دارد.

مصرف دو تا سه حبه سیر در روز می تواند به محافظت از ریه ها در برابر عفونت و بیماری ها کمک کند. شما می توانید سیر را به کاری، سالادها، و چاشنی های سالاد اضافه کنید.

2.اسفناج

اسفناج

اسفناج و دیگر سبزیجات سبز برگ مانند کیل، برگ چغندر، و برگ تربچه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. دانشمندان دریافتند که اسفناج حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو، کاهش التهاب و مبارزه با سرطان کمک می کنند.

مصرف حداقل یک پیمانه اسفناج در روز به تقویت ایمنی و حفظ سلامت ریه ها کمک خواهد کرد.

3.سیب

میوه سیب

سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی مانند کاتچین ها، اسید کلروژنیک، و فلوریدزین است که به کاهش خطر آسم، سرطان، التهاب، و بیماری قلبی عروقی کمک می کنند.

مصرف یک سیب در روز همراه با صبحانه یا به عنوان یک میان وعده می تواند به حفظ سلامت ریه ها کمک کند.

4.ماهی های چرب

ماهی

ماهی های چرب مانند سالمون، خالمخالی، کپور و هادوک سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند این مواد به عنوان اسیدهای چرب چندغیراشباع شناخته می شوند زیرا در ساختار شیمیایی آنها بیش از یک پیوند دوگانه وجود دارد. این نوع از اسیدهای چرب دارای خواص ضد التهاب، ضد سرطان، آنتی اکسیدان و محافظت قلب هستند.

مصرف ماهی های چرب یا مکمل های روغن ماهی می تواند به حفظ سلامت کلی بدن انسان کمک کند. شما می توانید با پزشک خود درباره میزان دوز مصرفی برای مکمل روغن ماهی مشورت کنید

5.زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل یکی از درمان های خانگی قابل اعتماد برای مقابله با سرماخوردگی و گلودرد است. دانشمندان دریافتند که این ماده غذایی حاوی ترکیبی زیست فعال به نام جینجرول است. این ترکیب مسئول طعم تند زنجبیل است. همچنین، جینجرول به پیشگیری از آسم، میگرن و پرفشاری خون کمک می کند.

شما می توانید زنجبیل تازه را به اشکال مختلف به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا