• چهارشنبه 16 مهر 1399 :: 05:28

بررسی ها نشان میدهد مصرف ویتامین E بطور مداوم در دوز های بالا میتواند موجب مسمومیت و بروز خطراتی در بدن شود.

مسمومیت

سکته هموراژیک

هنگامی که ویتامین E، به طور مداوم در دوزهای بالا مصرف می شود، علائم شدید می تواند ظرف چند روز بروز کند.

از آنجا که یک ویتامین محلول در چربی است، ویتامین E، برای مدت زمان طولانی در کبد و بافت های چرب ذخیره می شود. این بدان معناست که بدن برای دفع مقادیر زیادی ویتامین E، سخت تر است و خطر مسمومیت را افزایش می دهد.

مکمل های ویتامین E، بزرگترین علت ایجاد عوارض جانبی سمی است.

قبل از مصرف هرگونه مکمل ویتامین E، با یک متخصص پزشکی صحبت کنید و مراقب باشید که این داروها می توانند در برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون نیز تداخل ایجاد کنند.

در صورت مشاهده علائم مسمومیت ناگهانی یا مستمر با ویتامین E، مانند خونریزی بیش از حد یا ضعف، در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید. این به این دلیل است که مسمومیت طولانی مدت ویتامین E، می تواند منجر به سکته مغزی خونریزی دهنده یا حتی مرگ شود.

متداول ترین روش برای درمان مسمومیت با ویتامین E ، قطع مکمل و کاهش مصرف غذاهایی است که دارای ویتامین E، زیادی هستند تا زمانی که سطح سرم خون دوباره در حد طبیعی باشد. برای بزرگسالان، محدوده طبیعی ۵.۵ میلی گرم در لیتر تا ۱۷ میلی گرم در لیتر است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا