• شنبه 26 مهر 1399 :: 02:30

یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان در طبیعت، در دل دانه های قرمز انار یافت می شود. انار سرشار از آنتی اکسیدان است. این میوه به عنوان یک جنگجوی واقعی در برابر سرطان شناخته می شود

سرطان

آنتی اکسیدان ها، همان مواد طبیعی هستند که می توانند در بدن ما با انواع رادیکال های آزاد و آسیب پذیر مقابله کنند و مانع بروز بسیاری از بیماری ها از حمله انواع سرطان و البته کاهش سرعت روند پیری شوند.

در ادامه این مطلب با 5 ماده غذایی و منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها آشنا می شوید.

سبزیجات با برگ های سبز تیره :

اسفناج

انواع کاهو، کلم و سبزیجات دیگری که دارای برگ های سبز رنگ هستند،‌مانند اسفناج، منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هستند. این نوع از سبزیجات به دلیل دارا بودن بتاکارون، گزانتین، لوتئین،‌فولات و فیبر و همچنین ساپونین ها و فلاوونوئیدها در مقابله با سرطان ها بسیار موثر هستند. به علاوه، این سبزیجات چون سرشار از اسید فولیک، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم هستند، در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید واقع می شوند.

سیب زمینی شیرین :

سیب زمینی

این نوع سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان، بتاکارون، ویتامین A، ویتامین C، منگنز، پتاسیم و ویتامین B6 است. به دلیل دارا بودن این ترکیبات، سیب زمینی شیرین می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان قوی عمل کند، باعث تقویت بینایی شود، از پوست و مو مراقبت کند و همچنین به سیستم گردش خون و سلامت قلب کمک کند.

انواع توت :‌

توت

توت ها را به عنوان آبنات های طبیعی می شناسیم. توت ها و به ویژه توت های آبی و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند که به دلیل داشتن آمینواسیدهای خاصی کبد را سم زدایی، سطح قند خون را متعادل ، قدرت بینایی را تقویت می کند و با سرطان مبارزه می کنند. از دیگر خواص توت ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان می توان به کاهش روند پیری، پیشگیری از ضعف حافظه و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش وزن اشاره کرد.

انگور :‌

انگور

انگور و عصاره هسته آن منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در انگور به بهبود سیستم کوارش و قلب و عروق کمک می کند. این میوه در کنار آنتی اکسیدان، با دارا بودن ویتامین C و E برای سلامت چشم، پوست و مبارزه با التهابات و ویروس ها بسیار مفید است. انگورها همچنین سرشار از مواد مغذی مانند سلنیوم و ویتامین C هستند.

 

انار :

میوه انار

یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان در طبیعت، در دل دانه های قرمز انار یافت می شود. انار سرشار از آنتی اکسیدان، مواد مغذی،‌ ویتامین های C و B5 است. این میوه به عنوان یک جنگجوی واقعی در برابر سرطان شناخته می شود و خواص ضد التهابی زیادی دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا