• دوشنبه 23 بهمن 1402 :: 12:01

پیش بینی قیمت های ارز دیجیتال کار آسانی نیست چون با کوچکترین اتقاقی در حوزه سیاسی، اقتصادی و … کل این روند بهم می ریزد.

پیش بینی قیمت های ارز دیجیتال 

گزارشی از پیش بینی قیمت های ارز دیجیتال 


محبوب‌ترین دارایی بازارهای ریسکی روند معاملاتی روز گذشته را در محدوده مثبت آغاز کرد و به میانه کانال ۴۸‌هزار دلاری رسید. آمارها نشان می‌دهد که بیت‌کوین از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون با رشد ۱۵ درصدی مواجه شده و در حال آماده‌سازی خود برای فتح کانال ۵۰ هزار دلاری است.

رشد قیمت بیت‌کوین قبل از ایجاد صندوق‌های قابل معامله ETF نیز پیش‌بینی شده بود و کارشناسان با اشاره به رویداد هاوینگ در 18 آوریل تاکید کردند که این دارایی در ابتدای مسیر صعودی است و در ماه‌های آتی رکوردهای تاریخی جدید را به ثبت خواهد رساند. برآوردها پیش از ایجاد صندوق بورسی بیت‌کوین در 12 ژانویه حاکی از آن بود که پس از تایید کمیسیون بورس اوراق بهادار علاوه بر تمایل سرمایه‌گذاران به ذخیره دارایی‌های خود در صندوق‌های ETF، بیت‌کوین نیز به سبب اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران روند صعودی به خود گرفته و در اوایل سال 2024 از کانال 100 هزار دلاری نیز گذر خواهد کرد.

اما شواهد گویای آن است که این رمزارز پس از 12 ژانویه با افت حدود 10 درصدی خود برای مدت کوتاهی حمایت کانال 40 هزار دلاری را از دست داد و اکنون پس از گذشت یک ماه از روند معاملات صندوق‌های بورسی و جذب سرمایه‌گذاران، این دارایی نیز روند صعودی به خود گرفت و در ساعت 15 به وقت تهران با رقمی معادل 48 هزار و 488 دلار در حال معامله بود. در این بحبوحه از رویداد هاوینگ در 18 آوریل نیز نباید غافل شد. همان‌طور که در گزارش‌های پیشین «دنیای اقتصاد» گفته شد، رویداد هاوینگ‌(که بعد از ماین هر ۲۱هزار بلاک روی بلاک‌چین و تقریبا هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش استخراج را ۵۰ درصد کم می‌کند) تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان افزایش دهد. این رویداد موجب شده تا بیت‌کوین محبوب‌ترین دارایی بازارها در هفته اخیر شناخته شود. از سوی دیگر اونس طلای جهانی در آخرین لحظات پایانی بازارها با قیمتی معادل 2024 دلار بسته شد و به نظر می‌رسد قیمت این دارایی در روند معاملاتی خود در هفته جدید همچنان شیب نزولی به خود گیرد. اما دلیل این امر چیست؟ تحلیلگران در پاسخ به این سوال بیان کردند که در حال حاضر رمزارزها محبوبیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران داشته و قیمت بیت‌کوین با هجوم فروشندگان با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد. گفتنی است که شاخص دلار نیز هفته گذشته را در رقمی معادل 104.08 واحد به پایان رساند. پیش‌بینی می‌شود که این شاخص با آغاز هفته معاملاتی جدید در روز دوشنبه اندکی نزولی خواهد شد و حمایت کانال 104واحدی را از دست خواهد داد. البته قابل ذکر است که علاوه بر رخداد‌های احتمالی در بازارها و اثر آن بر سایر دارایی‌ها، سیاست‌های کلان آمریکا که در ماه‌های اخیر توجه سیاستگذاران را به خود جلب کرده می‌تواند مسیر قیمتی دارایی‌های مذکور را تحت تاثیر قرار دهد.


از بازار ارز بیشتر بخوانید

دلار و یورو چند؟

قیمت رمز ارزها

گزارش دلاری

پیش بینی قیمت دلار و یورو

قیمت بیت کوین

انواع رمز ارز

گزارشی از ارزهای دیجیتال

پیش بینی رمز ارز 

محاسبه قیمت واقعی ارز

پیش بینی قیمت های ارز دیجیتال 

پیش بینی قیمت های ارز دیجیتال 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا