• دوشنبه 05 آبان 1399 :: 08:26

در حالی که روزهای گذشته قیمت هرکیلو شقه گوسفندی در سطح شهر تهران به بیش از ۱۴۰ هزار تومان رسیده بود، امروز رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش ۶ تا ۷ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی خبر داد.

گوشت

 

علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی روندی کاهشی دارد، گفت: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به روزهای قبل ۶ تا ۷۰۰۰ تومان کاهش داشته است و در حال حاضر مغازه دار هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را ۱۲۰ هزارتومان خریداری و با ۱۰ درصد سود با قیمت حدود ۱۳۲ هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل گرانی گوشت افزایش قیمت نهاده های دامی است که هزینه تولید را برای دامداران بالا می برد و آنها نیز مجبور هستند قیمت دام هایشان را بالا ببرند.

 

گوشت

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: قاچاق دام نیز از دلایل دیگر گرانی گوشت در روزهای اخیر بود. افرادی از عراق به مناطق مرزی ایران می آمدند و دام خریداری می کردند و به دلیل اینکه خرید آنها با دلار بود فروشندگان تمایل بیشتری برای فروش دام به آنها داشتند که خوشبختانه امروز مطلع شدیم با آنها برخورد شده است و دیگر خریداری در مناطق مرزی دیده نمی شود.

ملکی افزایش تقاضای گوشت در روزهای اخیر را یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت دانست و گفت: معمولا در ابتدای ماه خرید گوشت بیشتر می شود و همین افزایش تقاضای خرید هم باعث شد که قیمت گوشت افزایش یابد.

البته در روزهای آینده خرید گوشت کمتر خواهد شد و با توجه به تعطیلی رستوران و… وبه طور کل کاهش تقاضای گوشت قیمت ها مجددا کاهش می یابد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا