- یکشنبه 04 دی 1401 :: 01:20
مدت ها بود که به دنبال موضوع بک لینک در سئوی سایت بودم، نحوه ساخت بک لینک با کیفیت و در نهایت انواع بک لینک، اما مقاله خوب، جامع و مفیدی در این مورد پیدا نکردم.
من مدت زیادی است که در این زمینه تحقیق می کنم و امروز تجربه ام را به عنوان یک مقاله مفید و کامل می نویسم. در این مقاله سعی کردم در مورد دریافت بک لینک قوی که یکی از موضوعات اصلی سئو است بنویسم. بنابراین پیشنهاد میکنم مطالب این صفحه را با دقت مطالعه نمایید و اگر سوالی برایتان مطرح شد با شماره های 09115370900 یا 01391012617 تماس بگیرید.
بک لینک چیست؟
بک لینک ها پایه و اساس موتورهای جستجو هستند. بدون بک لینک، شانس رقابت در بین صفحاتی که در جستجوی گوگل یافت می شوند را نخواهید داشت. قصد من از جمع آوری همه چیز در این پست اساساً انتقال مفهوم بک لینک است در اینجا می توانید بک لینک ها را از 0 تا 100 بخوانید. چرا بک لینک ها برای سئو مهم هستند و هدفشان چیست؟ به چند بک لینک نیاز دارید؟ در اینجا درباره کیفیت لینک بیشتر خواهید دانست. به عبارت دیگر، بک لینک لینکی است که از طریق آن کاربر از یک صفحه وب به صفحه دیگر ارسال می شود.
لینک ها ممکن است به صورت متنی و گرافیکی و در بخش های زیر از وب سایت قرار داده شوند:
- سربرگ وب سایت
- سایت اینترنتی
- درون متون
- در قسمت وبلاگ
- در بنر تبلیغاتی
- زیر متن
- در یک صفحه خالی
- به عنوان اطلاعات در یک وب سایت
وقتی از بک لینک های درون متن صحبت می کنیم منظورمان همان خرید رپورتاژ آگهی معتبر است که می تواند به شدت در رتبه گرفتنتان موثر باشد.
بک لینک ها یکی از شریان های مهم سئو محسوب می شوند و یکی از بخش های استراتژیک بهینه سازی موتورهای جستجوی هوشمند ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا است. بک لینک ها تاثیر زیادی بر موقعیت وب سایت در نتایج جستجوی گوگل دارند. بک لینک ها تاثیر زیادی در رتبه وب سایت دارند و به همین دلیل است که کارشناسان سئو همیشه بر بک لینک تاکید دارند و آن را بسیار مهم می دانند.
چرا لینک ها مهم هستند؟
در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی موتورهای جستجو، بک لینک ها بسیار مهم هستند. این پیوندها بر شهرت دامنه، اتصالات و قدرت و اعتبار شما تأثیر می گذارد. کیفیت بک لینک هایی که تولید می کنید بهترین شانس را برای رتبه بندی در گوگل برای یک کلمه کلیدی به شما می دهد. هنگامی که خزنده های موتورهای جستجو از وب سایت شما بازدید می کنند تا ارتباط آدرس سایت، صفحات و هر چیزی که نمایش داده می شود را تعیین کنند، تعداد و کیفیت بک لینک ها به دامنه شما را از نزدیک بررسی می کنند.
بک لینک از دید موتور جستجو یعنی چه؟
از دیدگاه موتورهای جستجو، بک لینک ها نشان دهنده اهمیت یک وب سایت خاص است، اما نمی دانیم که آیا موتورهای جستجو به بک لینک ها توجه می کنند یا اینکه چگونه بر رتبه یک وب سایت تأثیر می گذارند. اما چیزی که ما مطمئن هستیم این است که لینک های با کیفیت بسیار مهم و مفید هستند.
بک لینک ها مهم هستند زیرا:
- به شما کمک می کند در جستجوی ارگانیک رتبه بندی کنید.
- آنها به گوگل کمک می کنند تا صفحات شما را سریعتر ایندکس کند.
- ترافیک ارجاعی عالی برای شما به ارمغان می آورد.
- آنها به کاربران کمک می کنند تا به راحتی بین صفحات و وب سایت ها حرکت کنند و آنچه را که می خواهند به سرعت پیدا کنند.
گوگل به سایت هایی با بک لینک بهتر اعتبار بیشتری می دهد و رتبه این سایت ها بسیار بهتر از سایت های بدون بک لینک از منابع خاص و مشابه، سایت هایی با منبع لینک خوب و مشابه است، زیرا به طور خودکار در نتایج گوگل رتبه بالاتری خواهند داشت. به همین دلیل است که باید برای ساخت بک لینک های با کیفیت و طبیعی تلاش کنید. این به این معنی است که شما باید بک لینک های واقعی داشته باشید که با موضوع صفحه یا سایت شما مرتبط باشد. به جای ایجاد لینک های جعلی در همه جا.
بک لینک نوفالو هم مانند فالو موثر است؟
تنها تفاوت این دو لینک در تابع rel است که در لینک nofollow به صورت nofollow مشخص شده است. به طور خلاصه وقتی لینکی را nofollow تعریف می کنید به گوگل می گویید که این لینک یک لینک طبیعی است و قصد سوء استفاده از آن را برای افزایش رتبه الکی ندارید! البته همیشه اینطور نیست، یعنی بهتر است لینک های nofollow را در وب سایت خود داشته باشید تا قدرت وب سایت شما را به گوگل نشان دهید. لینک های Nofollow هیچ تاثیری در رتبه بندی مقصد لینک ندارند و فقط یک لینک ساده برای اشاره به جایی هستند. اما حتی زمانی که یک وب سایت قابل اعتماد و رتبه بالا لینک شما را دنبال می کند، تاثیری بر ارزش و اعتبار دامنه سایت شما ندارد.
بنابراین به این نتیجه میرسیم که لینکهای dofollow یا فالو همان لینکهایی هستند که در همه وبسایتها وجود دارد و Google ارزیابی میکند که آنها به کجا میروند حتی اگر به یک سایت شناخته شده لینک شده باشند.
به عنوان مثال، وب سایت A که رتبه خوبی دارد، یک لینک در وب سایت B قرار می دهد و وقتی گوگل از این موضوع مطلع می شود، احساس می کند که وب سایت B یک وب سایت ارزشمند است که به وب سایت A پیوند دارد و شروع به بررسی و رتبه بندی می کند. با این حال، اگر همان لینک nofollow را ارسال کنید، گوگل دیگر برای مشاهده و رتبه بندی به سایت B نمی رود، بلکه یک سری الگوریتم خواهد داشت که ارزش و قدرت مقصد را تحت تاثیر قرار نمی دهد. در سایت خود، اگر تعداد زیادی لینک یا لینک برای ارجاع به جوامع مجازی و غیره قرار داده اید، به آنها ویژگی nofollow بدهید تا اعتبار سایت خود را در گوگل افزایش دهید.
از آنجایی که تعدادی لینک nofollow در سایت شما وجود دارد، به این معنی است که شما نمی خواهید وضعیت و اعتبار سایت خود را به سایت های دیگر نشان دهید و به این معنی است که در مورد وب سایت خود جدی هستید و در نهایت موتورهای جستجو همه آن را درک می کنند. این برای آینده و رتبه وب سایت شما کارساز نخواهد بود. لینک های Nofollow به ربات ها می گویند که من را دنبال نکنند! اما موضوعی که مدام در مورد آن بحث می شود، شنیدن صدای روبات هاست. گاهی اوقات این کانال ها را دنبال می کنند و روی سئو وب سایت تاثیر می گذارد.
اگر بخواهم بازار این نوع بک لینک ها را مثال بزنم، یک فرد می تواند توسط شخص دیگری از همان مارکت ارجاع داده شود، اما به گونه ای که آن شخص از اعتبار خود برای ارسال متقاطع استفاده نکند و فقط برای معرفی باشد.
تقریبا 70 درصد از بقیه لینک های موجود در اینترنت، nofollow و زیر مجموعه های آنها هستند. بک لینک های نوفالو اهمیت کمتری نسبت به بک لینک های نوفالو دارند. می توان گفت اکثر لینک های موجود در شبکه های اجتماعی بدون rel فالو هستند. این نوع بک لینک را نمی توان نادیده گرفت. زیرا 70 درصد از لینک های گوگل در وب را نمی توان نادیده گرفت. برای کنترل لینک های خروجی از صفحات سایت خود بهتر است از بک لینک های غیر ردیابی استفاده کنید.
اطلاعات بیشتر را می توانید با مراجعه به وب سایت نشونت به آدرس https://neshoonet.ir کسب کنید.