• سه‌شنبه 20 آبان 1399 :: 10:38

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان در چهار سال اخیر با صادرات محصولات خود به ارزش ۱۲۴ هزار دلار ارزش افزوده برای استان اردبیل به ارمغان آورده‌اند.

فناوری موبایل

 

 

حبیب‌ ابراهیم‌پور در تشریح عملکرد پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: ما از اسفند سال گذشته و با شیوع کرونا وارد حوزه فناورانه کرونا شدیم و با فراخوانی که دادیم از ۲۸ ایده منتخب در این حوزه حمایت کرده و کمک‌کار آنها بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این ایده‌ها تجمیعی، برخی خرده و تعدادی نیز قابل قبول در مسیر مقابله و مبارزه با بیماری کرونا بود که در یک فرآیند ارزیابی سعی کردیم از ایده‌های موفق در این حوزه حمایت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت سه شرکت تولید ماسک را با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون عدد ماسک یادآور شد و بیان کرد: سه شرکت نیز در حوزه تولید دستگاه ماسک فعالیت می‌کردند که موفق شدند ۳۰ دستگاه تولید ماسک N۹۵ را روانه بازار کنند.

۸۰ درصد ماسک تولیدی در استان متعلق به شرکت‌های فعال در پارک است

ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۸۰ درصد ماسک تولیدی در استان متعلق به شرکت‌های فعال در پارک است، گفت: ما ظرفیت تولید تا ۱.۵ میلیون ماسک را در روز داریم ولی در حد نیاز و تقاضا تولید در حال انجام است.

وی از تولید و عرضه یک هزار و ۸۰۰ دستگاه تب‌سنج لیزری و همچنین ۶۰۰ دست لباس ایزوله بهداشتی خبر داد و افزود: بخش اعظمی از این تجهیزات در حال حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال بهره‌برداری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به تولید ۸ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و یک هزار عدد مایع ضدعفونی کننده با پایه گیاهی توسط شرکت‌های فناورانه خبر داد و گفت: تولید دستگاه‌ها و سامانه تشخیص کووید – ۱۹ و همچنین کابین و تونل ضدعفونی کننده و دستگاه ضدعفونی کننده ATM های بانکی توسط فناوران پارک علم و فناوری استان انجام شده است.

 

فناوری الکترونیک

 

مطالعات برای تولید داروی ضدکرونا در حال انجام است

ابراهیم‌پور اضافه کرد: مطالعات برای تولید داروی ضدکرونا همچون سایر کشورها در ایران نیز در حال انجام است و امیدواریم به زودی اخبار امیدبخشی را در این زمینه از فناوران و مبتکران کشورمان و همچنین استان اردبیل بشنویم.

وی با اشاره به تولید و عرضه دستگاه تخلیه ریه با انجام آزمایش بالینی بیان کرد: ویروس کرونا که ماهیت متفاوتی پیدا می‌کند، بیشترین آسیب‌ را به ریه وارد می‌کند که این دستگاه می‌تواند موثر در این زمینه باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت چهار ساله پارک اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۱۲۴ هزار دلار ارزش محصولات صادراتی فناوران استان بوده که امیدواریم همچنان این روند ولید و صادرات محصولات در این حوزه به کشورهای همسایه ادامه یابد.

بیش از ۱۵ میلیارد تومان خط اعتباری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جذب شده است

ابراهیم‌پور در مورد فعالیت شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: متخصصان ما با تولید محصولات متنوع فناورانه در حوزه‌های مختلف نه تنها از خروج ارز جلوگیری کردند بلکه زمینه ارزآوری بیشتر را برای کشورمان فراهم کرده‌اند.

وی افزود: از ۳۴ شرکت دانش بنیان استان ۱۴ شرکت در دو سال اخیر فعال شده‌اند و ما با این روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به سمتی حرکت می‌کنیم تا پیشروتر از سایر استان‌ها شاهد شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان با تولیدات متنوع باشیم.

 

فناوری الکترونیک

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: از مرداد سال گذشته با فعال شدن شعبه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه تهران موفق شدیم ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خط اعتباری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دریافت کنیم که از حیث جذب این اعتبارات در رتبه دوم کشور قرار داریم.

۹۶ درصد تعهد اشتغال پارک محقق شده است

ابراهیم‌پور به اشتغال یک هزار و ۱۶۴ نفر در پارک علم و فناوری استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: در سالجاری تعهد اشتغال ما ۹۶ نفر بود که تاکنون زمینه اشتغال ۹۴ نفر با تحقق ۹۶ درصدی اهداف تعریف شده در این زمینه در نیمه اول سال فراهم شده است.

وی حمایت از مجموعه‌های فناورانه را نسبت به سال‌های گذشته تا سه برابر اعلام کرد و گفت: هرچند شرایط کرونا برخی محدودیت‌ها را رقم زده اما همچنان از نخبگان استان در این حوزه حمایت می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به ساختمان استیجاری پارک اظهار کرد: ما تاکنون به ۵۰ درصد تقاضاها برای استقرار در پارک پاسخ دادیم و به جد دنبال حل مشکل کمبود فضا برای پارک هستیم تا همه متقاضیان را مورد پذیرش قرار دهیم.

راه‌اندازی ۷ مرکز نوآوری در اردبیل

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: از ۲۰ شهریورماه امسال احداث دو مجموعه ساختمانی پارک شامل کارگاه نوآوری به متراژ ۶ هزار و ۴۸۰ متر و ساختمان اصلی پارک به مساحت ۵ هزار مترمربع شروع شده است.

 

فناوری

 

وی گفت: ما احداث همزمان دو پروژه پارک را به پیش می‌بریم و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و کشوری در این زمینه موفق عمل کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: پارک علم و فناوری اردبیل به اذعان مسئولان کشوری عقب ماندگی ۱۴ ساله پارک را جبران کرده و ما با شروع احداث پروژه‌های جدید سعی داریم تا فضای کار مطلوب برای فناوران را مهیا کنیم.

ابراهیم‌پور بیان کرد: معاون علمی رئیس جمهور در سفر اخیر به اردبیل قول تامین اعتبار برای خرید مجتمع نوآوری را دادند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این مجتمع هفت مرکز نوآوری را که شامل انیمیشن، تولید گیاهان دارویی و … است به بهره‌برداری برسانیم.

وی از راه‌اندازی مرکز نوآوری خلخال و مرکز رشد گرمی با اخذ مجوزهای قانونی خبر داد و گفت: در مشگین‌شهر نیز ۱۲ شرکت و واحد فناورانه در مرحله اخذ مجوز هستند که تلاش خواهیم کرد از این مجموعه‌ها به ویژه با محوریت بخش کشاورزی حمایت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در پارس‌آباد برنامه‌ریزی درازمدتی را انجام دادیم تا پردیس فناوری و مرکز رشد را در این شهرستان با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی راه‌اندازی کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا