• دوشنبه 26 آبان 1399 :: 12:16

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: سالانه ۴۵ طرح آمارگیری در استان انجام می‌شود.

آمار

 

فریبرز دهقان اظهار کرد: در حال حاضر طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل در حال انجام است که این طرح به‌صورت تلفنی و از طریق سامانه ۲۱۲۱ با تلاش آمارگیران به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: آمارگیران ما از طریق تلفن اطلاعات را دریافت کرده و در قالب پرسشنامه‌ای تکمیل تا زمینه جمع‌آوری و احصا این آمار به‌صورت دقیق فراهم آید.

طرح آمارگیری نیروی کار به‌صورت فصلی انجام می‌شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: به دلیل شرایط کرونایی ما آمارگیری را به‌صورت تلفنی انجام می‌دهیم تا با دریافت اطلاعات به‌صورت تلفنی و تنها ۱۰ درصد به‌صورت حضوری جدیدترین آمار و اطلاعات نیروی کار را در استان برای فصل پاییز احصا کنیم.

دهقان افزود: در این ساختمان ۱۵ نفر مأمور آمارگیری به همراه دو کارشناس، یک نفر کارشناس مسئول و دو نفر بازبین فعالیت می‌کنند تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده به‌درستی احصا و در اختیار کاربران قرار گیرد.

 

آمار و نمودار شاخص تورم قیمت

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در مدت مشخص طرح آمارگیری نیروی کار را به‌صورت فصلی انجام می‌دهیم که از ۱۵ آبان آمارگیری شروع‌شده و تا ۲۹ آبان ادامه خواهد داشت.

آمار نیروی کار فصل تابستان استخراج شده و آماده ارائه‌ است

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل بیان کرد: در آخر هر فصل اطلاعات و آمار مربوط به نیروی کار احصا شده و در اختیار متولیان قرار می‌گیرد که آمار نیروی کار فصل تابستان در حال حاضر استخراج و آماده ارائه‌شده است.

دهقان در ادامه اضافه کرد: برای سایر طرح‌ها نیز امسال عمدتاً کار آمارگیری به‌صورت تلفنی است که ازجمله این طرح‌ها به هزینه و درآمد و قیمت‌گیری‌ها اشاره کرد.

وی گفت: بعد از تکمیل این اطلاعات و مستند شدن آن‌ها مرحله بازبینی و کارشناسی انجام‌شده تا شاهد استخراج نتایج آمار و اطلاعات باشیم.

 

تحلیل آمار تورم

 

سالانه ۴۵ طرح آمارگیری انجام می شود

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه در طول سال این معاونت ۴۵ طرح آمارگیری را اجرا می‌کند که در این طرح‌ها چهار هزار نفر روز برنامه آمارگیری انجام می‌شود، اظهار کرد: این نیروها به‌صورت نیمه‌وقت و پاره‌وقت با ما همکاری دارند و سعی و تلاشمان بر این است تا در همه حوزه‌های اقتصادی از آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده استفاده‌شده و در حقیقت مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

دهقان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: علاوه بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که بیشترین استفاده را از آمار دارد، سایر دستگاه‌ها نیز از آمار و اطلاعات استفاده می‌کنند که این امر به توانمندی در برنامه‌ریزی‌ها و دقیق عمل کردن در این حوزه منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در اتاقی دیگر عملیات بازبینی انجام می‌شود تا آمارگیرانی که با تبلت و رایانه اطلاعات را وارد کردند، جمع‌آوری آمار و اطلاعات مورد بازبینی قرارگرفته و کارشناسان در این زمینه آمار نهایی را برای جمع‌بندی نهایی در اختیار معاونت قرار داده تا به مرکز کشور ارسال شود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا