شنبه، ۱۵ آذر ۹۹ - ۰۳:۰۵ 173578

سالمندان توجه داشته باشند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن شان مصرف ویتامین دی بسیار مهم است. ماهیانه مصرف مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D یا مصرف روزانه مکمل ۱۰۰۰ واحدی ویتامین D ضروری است.

پایگاه خبری اعتبار نوین (etebarenovin.ir)

سالمند سالخورده                                                                                                                                                                                      افراد مسن (بالای ۶۰ سال) ممکن است در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا باشند.

مهم ترین توصیه های تغذیه ای برای این سنین در پیشگیری از ابتلا به کرونا مصرف کافی منابع غذایی حاوی پروتئین شامل گوشت های کم چرب، مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ، فرآورده های لبنی کم چرب و حبوبات است.

سالمندان توجه داشته باشند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن شان مصرف ویتامین دی بسیار مهم است. ماهیانه مصرف مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D یا مصرف روزانه مکمل ۱۰۰۰ واحدی ویتامین D ضروری است.

در سالمندان توانایی جذب ویتامین های B۶ و B۱۲ نیز کاهش می یابد. برای پیشگیری از کمبود این ویتامین ها که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، لازم است مصرف روزانه منابع پروتئین حیوانی و غلات سبوس در برنامه غذایی گنجانده شود.

موز، عدس، اسفناج، سیب زمینی حاوی ویتامین B۶ و گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم مرغ حاوی ویتامین B۱۲ است.

ریز مغذی های آهن و روی نقش اساسی در افزایش مقاومت بدن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دارند. لذا مصرف میوه (۳ واحد درروز) و سبزیجات(۳ تا ۴ واحد دروز) و همچنین مصرف پروتئین ها نظیر انواع گوشت های کم چرب، خشکبار و مغزیجات در این سنین ضروری می باشد.

اگرسالمندان مبتلا به کرونا شدند راهکارهای تغذیه ای کدامند؟

توت فرنگی

مصرف روزانه ۳/۵-۳ لیتر آب و مایعات گرم، آبمیوه های طبیعی جهت پیشگیری از کم آبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن لازم است.

مصرف رژیم های غذایی پرکالری با بافت نرم در حجم کم و تعداد وعده های متعدد تو صیه می شود.

پرهیز جدی از مصرف کربوهیدرات های ساده نظیر قند، شکر و روغن های جامد، خامه ،چربی های حیوانی و لبنیات پر چرب به جد پرهیز شود.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E نظیر تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، سیب زمینی و غیره و مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند انواع میوه و سبزیجات به ویژه مرکبات، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، انواع کلم ها بسیار مفید است.

همین طور مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند انواع آجیل، لوبیای سویا، انواع گوشت ها نیز توصیه می شود.

لازم به ذکر است سالمندان که دچار بیماری های مزمن زمینه ای از جمله دیابت، فشار خون بالا، چربی خون، مشکلات کلیوی، مشکلات قلبی عروقی و… هستند نیاز به دریافت رژیم های غذایی با مشورت کارشناسان و متخصصین تغذیه دارند.

https://etebarenovin.ir/173578

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.