• شنبه 29 آذر 1399 :: 12:09

کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی چین از 26 تا 28 آذر (16 تا 18 دسامبر) در پکن برگزار شد و شی جین ‌پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهوری خلق چین در این نشست سخرانی مهمی را ایراد کرد.

چین

کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی چین از 26 تا 28 آذر (16 تا 18 دسامبر) در پکن برگزار شد و شی جین ‌پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهوری خلق چین در این نشست سخرانی مهمی را ایراد کرد.

در این نشست با اشاره به غیرعادی بودن امسال در تاریخ جمهوری خلق چین به این نکته اشاره شد که با توجه به اوضاع بین المللی وخیم و پیچیده و ماموریت‌های بزرگ و سنگین در جهت توسعه، اصلاح و ثبات داخلی و به ویژه رویارویی با ضربه‌های ناشی از شیوع کرونا، چین نخستین اقتصاد عمده‌ جهان بوده که توانسته به رشد مثبت اقتصادی برسد. چین در این جبهه‌های سه‌گانه توانسته بر مشکلات غلبه کند و دستاوردهای سرنوشت‌ساز حاصل کند، پیشبرد روند اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز نیز با موفقیت‌های مهم همراه بوده و وضعیت زندگی و رفاه عموم مردم نیز با قدرت تضمین شده است. اهداف عمده‌ سیزدهمین برنامه توسعه پنج ساله چین به زودی محقق می شود و توانایی اقتصادی، علمی و فنی، نیروی ملی و سطح زندگی مردم چین به میزان بسیار ارتقاء یافته است.

در این نشست همچنین مشخص شد چین در سال آتی همچنان سیاستهای اقتصادی کلان پایدار و باثبات را اجرا خواهد کرد.

در این نشست هشدار داده شد با توجه به اپیدمی کرونا و تحولات در خارج از کشور، شرایط اساسی احیای اقتصاد کشور هنوز کاملاً مهیا نشده است.

در این نشست مطرح شد اجرای سیاست‌های مالی فعالانه و سیاستهای پولی باثبات و پشتیبانی قاطع از احیای اقتصادی ادامه خواهد یافت و در این راستا، اقدامات دقیقتر و موثرتری به عمل در خواهد آمد.

چین

در این جلسه همچنین پیشنهاد شد بازار اوراق قرضه قانونمندتر و نرخ یوان در یک سطح منطقی و متعادل حفظ شود.

حاضران نشست همچنین اعلام کردند چین در سال آینده به مسائل اصلی پیشِ روی توسعه و امنیت ملی خود رسیدگی و آنها را حل می کند.

در این کنفرانس تاکید شد باید با استفاده از مزایای ناشی از نظام سیاسی کشور، بهینه سازی استفاده از نیروهای تحقیقاتی کشور و اشتراک گذاری منابع را تحقق بخشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا