• شنبه 13 دی 1399 :: 12:15

روغن دارچین به منظور افزایش تمرکز و کاهش نا امیدی استفاده می ‎شود و تحقیقات نشان می ‎دهد که رانندگان بعد از استشمام رایحه این روغن متمرکز تر و سر حال تر خواهند شد .

دارچین

تحقیقات نشان داده اند که استنشاق برخی روغن های خاص، هیپوتالاموس مغز را کنترل می ‎کند و باعث کنترل هورمون ها و انرژی فرد می‎ شود . استنشاق این روغن ها واکنش های متفاوت مثبتی را در مغز ایجاد می ‎کند
با توجه به تحقیقات صورت گرفته این روغن ها همان قدر که مفید هستند ممکن است برای شخص مضر هم باشند و به عبارت دیگر، هر آنچه که بتواند برای بدن مفید باشد، توانایی مضر بودن هم دارد . همان گونه که استنشاق این روغن ها می ‎تواند باعث بهبود وضعیت قلبی شخص شود ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن ها نیز ممکن است باعث بروز مشکلات قلبی شود .

بهترین روش استفاده از این روغن های مخصوص رایحه درمانی چگونه است ؟

این روغن ها را نباید به مدت طولانی تنفس کرد و همیشه باید دستورالعمل های موجود روی بطری حاوی این روغن ها را رعایت کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‎ کنید و یا از بیماری خاصی رنج می ‎برید، قبل از این کاراز پزشک خود مشورت بخواهید و درست مثل هر داروی دیگری از این روغن ها باید به درستی استفاده شود تا تاثیرات مثبتی برای شما به ارمغان آورند .

دیفیوزر وسیله ای مناسب برای پخش کردن این روغن ها در محیط اطرافتان است و البته روش های دیگری هم برای استفاده از این روغن ها وجود دارد و می ‎توانید چند قطره از روغن را درون یک ظرف حاوی آب گرم بریزید و اندکی از ظرف فاصله بگیرید و شروع به کشیدن 10 نفس عمیق کنید و سپس پنجره ها را باز کنید تا هوای داخل اتاق عوض شود و به طور عادی تنفس کنید و همچنین می توانید یک قطره از این روغن ها را روی یک تکه پنبه بریزید و سپس پنبه را زیر بینی خود قرار داده و به مدت یک یا دو دقیقه آن را ببویید .

بیشتر این روغن ها در صورتی که در محلی خشک و خنک نگه داری شوند بیش از یک سال ماندگاری دارند و اگر مغازه ای که قصد دارید از آن این روغن های مخصوص را خریداری کنید گرم و یا مرطوب است، برای خرید به جای دیگری مراجعه کنید .

بهترین روغن ها برای رایحه درمانی

این روغن ها عبارتند از:

دارچین

دارچین

از این روغن به منظور افزایش تمرکز و کاهش نا امیدی استفاده می ‎شود و تحقیقات نشان می ‎دهد که رانندگان بعد از استشمام رایحه این روغن متمرکز تر و سر حال تر خواهند شد .

اسطوخودوس

اسطوخودوس

طبق مطالعات انجام شده اسطوخودوس می ‎تواند به افراد در خواب بهتر کمک کند و طبق گفته های بنیاد ملی خواب، اسطوخودوس باعث کاهش اضطراب می ‎شود و به این ترتیب فرد بهتر به خواب می ‎رود. اسطوخودوس باعث کاهش فشار خون، ضربان قلب و دمای خون نیز می ‎شود.

پرتقال

میوه پرتقال

استنشاق این روغن سبب کاهش اضطراب و استرس در فرد می ‎شود .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا