• پنج‌شنبه 25 دی 1399 :: 01:08

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند، شیوع ویروس کرونا دوباره در کشور گسترش یافته و پروتکل‌های سختگیرانه مانند منع ترددهای بین استانی اعمال خواهد شد.

گردشگر

 

محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت ترددهای بین استانی و سفرهای جاده‌ای اظهار کرد: مصوبات و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ تخفیفی ندارد و تغییری در آن‌ها ایجاد نشده است. بلکه این شرایط کسب و کار مردم است که باید بر اساس پروتکل‌هایی و البته در وضعیت‌های بهبود یافته کرونا ادامه پیدا کند. در رابطه با ترددها جاده‌ای نیز باید گفت که آمارها نشان می‌دهد که همچنان شاهد کاهش ۲۰ درصدی نسبت به شرایط عادی هستیم.

وی افزود: قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا به استانداران اختیار داد تا درباره ترددها را در شهرستان‌ها بر اساس چارچوبی که کمیته اجتماعی و امنیتی اعلام کرده، بتوانند تصمیم‌گیری کنند و موضوعی که در حال حاضر وجود دارد این است که وضعیت شیوع کرونا در کشور به گونه‌ای است که نقاط قرمز به شدت کم شده و جای خود را به وضعیت نارنجی، زرد و حتی آبی داده است. اما ادامه یافتن این شرایط و بهبود هر چه بهتر وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، مستلزم این است که مردم حتما پروتکل‌ها را رعایت کنند و هرگونه شکست پروتکل و عدم رعایت آن موجب گسترش شیوع کرونا شده که نهایتا باعث بازگشت پروتکل‌های سختگیرانه برای کنترل است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اعمال پروتکل‌ها و محدودیت‌های حمل‌ونقل مانند محدودیت‌های تردد تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم، ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا سندی در رابطه با ترددها تصویب و برای هر وضعیتی از قرمز تا نارنجی، زرد و آبی پروتکل‌های خاصی تعریف کرد.

 

پلیس جاده

 

وضعیت بازگشایی مشاغل، ادارات و ترددها مشخص شد

همچنین در قالب آن وضعیت بازگشایی مشاغل، ادارات و ترددها مشخص شد. مسئله‌ای که برای ترددها وجود داشت این بود که نگاه و رویکرد در این زمینه از کشوری و استانی به شهرستان محور و مدیریت محله محور تغییر پیدا کرد چرا که اعتقاد در ستاد بر این بود پیشرفت در این زمینه تنها با برخورد انتظامی قابل کنترل نیست.

اسلامی اعلام کرد: در همین راستا پایش و کشف افراد مبتلا و شبکه‌ای را که هر فرد می‌تواند مبتلا کند در جامعه هدف قرار گرفت و با استفاده از همین مسئله طرح شهید سلیمانی اجرایی شد. این طرح در زمان کوتاهی میزان و نرخ نفوذ در زنجیره انتقال را کنترل کرد و در کنار کنترل ترددها یکی از بزرگترین اقداماتی بود که انجام شد.

وی گفت: شبکه گسترده بهداشت و درمان که با طرح شهید سلیمانی ایجاد شده و توسعه یافته به وضعیت سلامت همه خانواده‌ها مسلط شده است و ردیابی از این طریق انجام می شود. بنابراین این طرح در کنار کنترل ترددها ادامه یافته و تعطیل نخواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا