• دوشنبه 06 بهمن 1399 :: 10:55

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد رشد به ۱۸۵۶ دلار و ۷ سنت رسید.

شمش طلا

 

در حالی که دلار تضعیف شده و امیدها به تصویب یک بسته محرک اقتصادی بزرگ در آمریکا همچنان بالاست، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایشی جزئی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد رشد به 1856 دلار و 7 سنت رسید. در جلسه قبل قیمت طلا 0.9 درصد کاهش یافته بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با 0.11 درصد افت به 1857 دلار و 90 سنت رسید.

دولت بایدن تلاش می کند نگرانی های جمهوری خواهان در مورد رقم بالای بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری را برطرف سازد.

 

شمش طلا

 

لاچلان شاو، تحلیلگر بانک نشنال استرالیا در این باره گفت: «شاهدیم که علامت سوال های بزرگتری در مورد تصویب بسته محرک مالی دولت باید مطرح شده و جمهوری خواهان سنا با بخش هایی از این لایحه مخالفت کرده اند.»

وی افزود: «بنابراین سوالاتی در خصوص سرعت و زمان تصویب و اجرای این بسته به وجود می آید. هرچند که برخی از مسائل مربوط به تعویق توزیع واکسن در حال سنگین تر کردن کفه ترازو به سمت موافقان بسته محرک مالی است.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد 0.1 درصد کاهش بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

 

ارز دلار

 

با تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی و بالا رفتن انتظارات تورمی، طلا به عنوان بازاری امن برای در امان نگه داشتن دارایی ها از نوسانات ارزی و افزایش نرخ تورم مطرح می شود.

عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرده، افزایش موارد جهانی ابتلا به کرونا به بیش از 98 میلیون نفر بوده است. کشورهای مختلف در تلاش اند روند توزیع واکسن کرونا را سرعت بیشتری ببخشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا