سه شنبه، ۳۱ فروردین ۰۰ - ۰۹:۳۹ 182307

شیر و خرما از نوشیدنی های مفیدی است که می توانید در موقع افطار نوش جان کنید، نیم ساعت قبل از افطار پوست دو عدد خرما را بگیرید و در یک لیوان شیر داغ بریزید و زمان افطار ابتدا خرما را میل کرده و سپس شیر را نوش جان کنید خوردن این نوشیدنی سبب قوت گرفتن بدن شده و سبب می گردد که دستگاه گوارش غذا ها را به خوبی هضم کند.

پایگاه خبری اعتبار نوین (etebarenovin.ir)

زولبیا و بامیه

در ماه مبارک رمضان تغذیه در وعده های سحر و افطار بسیار حائز اهمیت است چرا که برنامه غذایی غلط منجر به بیماری های بسیاری در این ماه می گردد. پزشکان معتقدند که انتخاب یک نوشیدنی سالم و مناسب در هنگام افطار می تواند فرد را برای یک روز خوب آماده کند، چرا که کمبود آب بدن برای فرد روزه دار بسیار خطرناک است و مشکلات زیادی را برای شخص روزه دار ایجاد می کند.

اگر عادت دارید که در طول روز چای، قهوه یا کافئین با نوشیدنی های حاوی کافئین بنوشید، لطفاً از ۱ یا ۲ هفته قبل ماه رمضان شروع به کاهش مصرف کنید. چای و قهوه حاوی کافئین ماده اعتیاد آور هستند که باعث سردردهای شدید هنگام ترک می شود.

از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید

قهوه

از نوشیدن بیش از حد چای به دلیل ادرار اور بودن ان یا قهوه خودداری کنید زیرا کافئین موجود در آن ها منجر به از دست دادن آب بدن می شود و احساس تشنگی را افزایش می دهد.

خوردنی های شیرین را محدود کنید

علاوه بر این، غذاهای شیرین یا نوشیدنی ها خیلی زود هضم می شوند و زودتر از آنچه انتظار دارید احساس گرسنگی می کنید و با همه اینها، نوشیدن بیش از حد آب نیز توصیه نمی شود زیرا اسیدهای معده را رقیق کرده و منجر به نفخ و سو هاضمه می شود.

از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید

نوشابه

در طول ساعات شب در مقابل وسوسه نوشیدن نوشابه های گازدار مقاومت کنید و در صورت ملاقات با دوستان یا خانواده خود از آنها آب بخواهید نه نوشیدنی دیگری. سعی کنید از نوشیدن آب گازدار در ماه رمضان خودداری کنید، زیرا این امر باعث مشکلات هضم و احساس سیری و کاهش کیفیت هضم می شود.

میوه و سبزی فراموش نشود

سبزیجات

میوه ها و سبزیجات تازه بخورید زیرا سرشار از آب و فیبر هستند و به مدت طولانی در روده می مانند و تشنگی را کاهش می دهند. میوه های تازه ، آب میوه ها و سبزیجات با محتوای آب بالا بدن را هیدراته نگه می دارد. آب نارگیل منبع عالی الکترولیت ، قندها و مواد معدنی ساده است که کمبود آب بدن را جبران می کند و مصرف خوراکی هایی با طبع خنک مانند خیار ، آناناس ، گوجه فرنگی ، پرتقال گرمای بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این از مصرف غذاهای شور خود داری کنید زیرا باعث از بین رفتن مایعات بدن می شوند. آب میوه های تازه به جای آب میوه های شیرین بنوشید و سعی کنید در طول خوردن غذا آب ننوشید.

شیر و خرما

خرما

شیر و خرما از نوشیدنی های مفیدی است که می توانید در موقع افطار نوش جان کنید، نیم ساعت قبل از افطار پوست دو عدد خرما را بگیرید و در یک لیوان شیر داغ بریزید و زمان افطار ابتدا خرما را میل کرده و سپس شیر را نوش جان کنید خوردن این نوشیدنی سبب قوت گرفتن بدن شده و سبب می گردد که دستگاه گوارش غذا ها را به خوبی هضم کند.

https://etebarenovin.ir/182307

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.