• چهارشنبه 29 تیر 1401 :: 02:27

در این قسمت از اصول فنی خودرو به سوئیچ احتراق پرداخته و به نکات فنی آن می پردازیم.

سوئیچ احتراق

نکات فنی | این قسمت: سوئیچ احتراق خودرو


سوئیچ احتراق که روی ستون فرمان یا داشبورد قرار دارد، انرژی را از باتری گرفته و آن را به تمام لوازم جانبی و قطعات الکتریکی خودرو هدایت می‌کند، همچنین با چرخاندن کلید استارت برق را به استارت منتقل می‌کند.

اگر استارت از کلید احتراق برق دریافت نکند، خودرو روشن نمی‌شود. وقتی سوئیچ احتراق خراب می‌شود، ممکن است ماشین شما روشن نشود و لوازم جانبی (چراغ، رادیو و غیره) کار نکنند.

تعویض سوئیچ احتراق می‌تواند به سادگی برداشتن چند پیچ ​​برای دسترسی به سوئیچ احتراق یا به سختی برداشتن کل ستون فرمان باشد.

یادتان باشد پس از تعویض سوئیچ احتراق، تمام اجزای الکتریکی باید برای اطمینان از عملکرد صحیح بررسی شوند.

چگونه باید سیستم جرقه زنی را تعویض کرد؟

برای انجام این کار در ابتدا وضعیت سوئیچ احتراق را بررسی کنید، در صورت خراب بودن سوئیچ استارت را بردارید و تعویض کنید.

باتری برق را به سوئیچ جرقه می‌زند، بنابراین برای سیستم جرقه زنی مهم است که باتری در شرایط خوبی باشد. روی حلقه کلید خود وزن زیادی وارد نکنید، زیرا این کار می‌تواند به کلید و قسمت لیوان سوئیچ جرقه زن آسیب برساند. اگر برق داخل خودرو نیست (هیچ یک از اجزای الکتریکی کار نمی‌کند)، از مکانیک بخواهید فیوز‌های اصلی را بررسی کند. اگر فیوز‌ها خوب هستند، مکانیک باید سوئیچ احتراق و سایر اجزای الکتریکی را بررسی کند.

سوئیچ احتراق برای ارسال نیرو از باتری کار می‌کند. هنگامی که کلید خود را برای روشن کردن وسیله نقلیه خود می‌چرخانید، سوئیچ استارت برق را از باتری می‌گیرد و آن را به استارت می‌فرستد که به وسیله نقلیه شما امکان روشن شدن را می‌دهد.

هنگامی که هر یک از اجزای الکتریکی خودروی خود را روشن می‌کنید (مانند چراغ ها، رادیو و تهویه مطبوع)، سوئیچ احتراق برق را از باتری می‌گیرد و آن را به این قطعات الکتریکی می‌فرستد تا آن‌ها را تغذیه کند.

هنگامی که سوئیچ شما از کار می‌افتد، استارت و قطعات الکتریکی هیچ راهی برای مصرف انرژی از باتری ندارند. با وجود سوئیچ معیوب، نمی‌توانید از رادیو، چراغ‌ها یا تهویه مطبوع خود استفاده کنید و نمی‌توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید. در موارد شدید، سوئیچ احتراق شکسته به شما اجازه نمی‌دهد خودروی خود را خاموش کنید، حتی اگر کلید را بردارید.


تعمیرگاه خودرو

سوئیچ احتراق



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا