• سه‌شنبه 12 مرداد 1400 :: 05:56

گیلاس سرشار از مواد مغذی است و مصرف آن می تواند به تامین مواد مورد نیاز بدن کمک زیادی بکند اما از آن جا که افراد دیابتی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند و یکی از راه های انجام این کار نظارت بر میزان دریافت کربوهیدرات روزانه می باشد باید به مقدار کربوهیدرات موجود در گیلاس توجه داشته باشید.

گیلاس

گیلاس از میوه های با کالری نسبتا پایین و سرشار از مواد مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و خوردن متعادل آن تقریبا به همه افراد توصیه می شود اما آیا دیابتی ها نیز می توانند از طعم و خواص این میوه خوش رنگ و لعاب بهره ببرند؟

اگرچه گیلاس شاخص گلیسمی متوسط دارد و مانند همه میوه ها دارای مقداری قند طبیعی به خصوص گلوکز و فروکتوز می باشد که غلظت آن بسته به نوع و میزان رسیده بودن میوه معمولا بین 8 تا 20 درصد است، با این حال منبع خوب آنتی اکسیدان های قوی و فیبر نیز محسوب می شود و مصرف آن می تواند به کاهش عوارض دیابت کمک کند.

گیلاس سرشار از مواد مغذی است و مصرف آن می تواند به تامین مواد مورد نیاز بدن کمک زیادی بکند اما از آن جا که افراد دیابتی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند و یکی از راه های انجام این کار نظارت بر میزان دریافت کربوهیدرات روزانه می باشد باید به مقدار کربوهیدرات موجود در گیلاس توجه داشته باشید.

گیلاس از میوه های حاوی کربوهیدرات های سالم با شاخص گلیسمی متوسط است، اگر قصد اضافه کردن این میوه به رژیم غذایی دیابتی خود را دارید لازم است به خصوص در روزهای اول، قند خون را قبل و بعد از مصرف گیلاس کنترل کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا