• پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 :: 02:55

تن ماهی دارای سطح قابل توجهی از اسید چرب امگا ۳ است که باعث تقویت کارکرد مغز و چشم می‌شود. اسید چرب امگا ۳ حافظه را تقویت کرده و باعث کاهش التهابات و علائم خشکی چشم می‌شود.

تن ماهی

تن ماهی یکی از مواد غذایی پر طرفدار در میان مردم است و علاوه بر اینکه دارای خواص زیادی است، یک غذای ارزان قیمت نیز محسوب می‌شود. می‌توانید از این نوع ماهی برای یک وعده غذایی دلچسب یا برای تهیه سالاد و ساندویچ به عنوان میان وعده استفاده کنید.

با این حال، نباید در مصرف تن ماهی زیاده روی کرد، زیرا این امر می‌تواند منجر به مسمومیت با جیوه شود. در این مطلب به فواید مصرف تن ماهی می‌پردازیم:

۱- تامین پروتئین بدن:

افزایش سطح پروتئین موجود در رژیم غذایی برای بدن بسیار مفید است، زیرا این امر باعث احساس سیری طولانی مدت و کاهش مصرف کالری می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید یک تن ماهی معمولی بیش از ۴۶ گرم پروتئین دارد. به طور معمول یک انسان باید در طول روز تقریباً معادل یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن خود مصرف کند.

۲- تقویت مغز و چشم:

ابروی چشم

تن ماهی دارای سطح قابل توجهی از اسید چرب امگا ۳ است که باعث تقویت کارکرد مغز و چشم می‌شود. اسید چرب امگا ۳ حافظه را تقویت کرده و باعث کاهش التهابات و علائم خشکی چشم می‌شود.

۳- کمک به افزایش وزن:

چاقی وزن

تن ماهی‌ها اغلب در روغن تهیه می‌شوند و از این رو، دارای کالری بالایی هستند. پروتئین بالا و چربی مناسب می‌تواند به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند کمک کند. هر ۳۶ گرم تن ماهی معادل ۵۶ کالری انرژی و ۲ گرم چربی دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا