• یکشنبه 17 مرداد 1400 :: 12:51

بیشتر چربی موجود در آجیل‌ها اشباع نشده است، که برای ما بهتر از نوع چربی اشباع موجود در گوشت یا چربی‌های ترانس موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است. روغن آجیل‌ها به ثبات قندخون و هورمون تنظیم‌کننده آن، انسولین، کمک می‌کند.

خشکبار آجیل

پروتئین و فیبر بالای آجیل‌ها موجب می‌شود تا احساس سیری و انرژی کنید و به کاهش کالری و کاهش وزن کمک می‌کند. آجیل‌ها به بدن ما کمک می‌کنند تا انرژی بیشتری بسوزانیم.

حساسیت به موادغذایی ۵ تا ۱۰ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بادام‌زمینی (که از حبوبات است، مانند لوبیا و نخودفرنگی) و دانه‌های درختی، مانند اسپند و بادام، محرک‌های مشترکی هستند. اگر حساسیت شدیدی دارید، حتی حساسیت به آجیل می‌تواند موجب تورم، استفراغ و اسهال شود. حتی می‌تواند گلو را ملتهب کرده و نفس کشیدن یا حرف زدن را دشوار کند. وضعیتی بسیار خطرناک و کشنده است که شوک آنافیلاکتی نامیده می‌شود. در صورت مشاهده این علائم با اورژانس تماس بگیرید.

کنترل وزن

چاقی وزن

درست است که آجیل‌ها چربی بالایی دارند اما این بدان معنی نیست که باید از خوردن آنها اجتناب کرد. پروتئین و فیبر بالای آن موجب می‌شود تا احساس سیری و انرژی کنید و به کاهش کالری و کاهش وزن کمک می‌کند. آجیل‌ها به بدن ما کمک می‌کنند تا انرژی بیشتری بسوزانیم، حتی در زمان استراحت. اگر رژیم‌ دارید و آجیل مصرف می‌کنید، همین اتفاق خواهد افتاد، فقط زیاده‌روی نکنید.

 

چربی خوب

بیشتر چربی موجود در آجیل‌ها اشباع نشده است، که برای ما بهتر از نوع چربی اشباع موجود در گوشت یا چربی‌های ترانس موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده است. روغن آجیل‌ها به ثبات قندخون و هورمون تنظیم‌کننده آن، انسولین، کمک می‌کند.

بسته‌بندی موادمغذی

صرفاً پروتئین بالا، فیبر و چربی‌های مفید برای بدن ما مفید نیستند. آجیل‌ها همچنین حاوی موادمغذی بسیار دیگری مانند ویتامین ای، ب‌۶، اسید فولیک، نیاسین، منیزیم، روی، مس و پتاسیم هستند. فقط کافی است از روی برچسب آن، مواد تشکیل‌دهنده کره مغزها، بادام‌زمینی یا سایر محصولات را مشاهده کنید. برخی از آنها نمک، شکر، مواد نگهدارنده و چربی‌های ناسالم افزودنی دارند که بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، مضر خواهند بود.

آنتی‌اکسیدان فراوان

این مواد شامل موادمعدنی مانند سلنیوم و منگنز، ویتامین‌های‌سی و ای و همچنین فلاونوئیدها، فنل‌ها، پلی‌فنول‌ها و سایر مواد هستند. آجیل‌ها موادی هستند که از سلول‌های بدن محافظت می‌کنند و حاوی بسیاری از این موادمغذی هستند. بخشی از دلیل آن این است که افرادی که از دانه‌ها و مغزهای بیشتری استفاده می‌کنند، قلب سالم‌تری دارند؛ حتی به محافظت از بدن در برابر سرطان روده‌بزرگ نیز کمک می‌کند و کلسترول ‌خون را کنترل می‌کند.

کلسترول بالای خون می‌تواند رگ ها را سفت کند و منجر به سکته مغزی و بیماری‌های‌قلبی شود. به نظر می‌رسد وقتی مصرف بادام، گردو و سایر مغزهای درختی خیلی زیاد شود، کلسترول خون را پایین می‌‌آورد. بدن ما بیشترین میزان کلسترول را تولید می‌کند اما مقداری از آن را از غذایی که می‌خوریم، دریافت می‌کنیم. خوشبختانه آجیل‌ها بسیار کم‌ضرر هستند یا اصلاً ضرری ندارند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا