• دوشنبه 25 مرداد 1400 :: 04:46

روغن گردو سرشار از مواد مغذی اصلی موجود در گردو و پلی فنول ها می باشد و روغن تصفیه شده به دلیل کمبود مواد مغذی در تزئینات کاربرد دارد. روغن گردو سرشار از امگا 3 و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.

گردو

گردو به دلیل ساختاری که دارد به عنوان غذای مغز از آن یاد می شود و مواد مغذی آن به ویژه ویتامین د، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و ویتامین آ برای سلامت مغز بسیار مفید است.

روغن گردو به دو شکل سرد و یا تصفیه فروخته می شود. روغن گردوی سرد ارزان نیست و سرشار از مواد مغذی اصلی موجود در گردو و پلی فنول ها می باشد و روغن تصفیه شده به دلیل کمبود مواد مغذی در تزئینات کاربرد دارد. روغن گردو سرشار از امگا 3 و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد. در این بخش به خواص بیشمار روغن گردو می پردازیم :

خواص روغن گردو :

کاهش سطح کلسترول :

قلب

گردو به دلیل داشتن میزان بالای اسیدهای چرب امگا 3 و ترکیبات آنتی اکسیدانی به پایین آوردن تری گلیسرید و کلسترول بد کمک می کند .در آزمایشی 60 نفر از افراد مبتلا به تری گلیسرید بالا روزانه 3 گرم روغن گردو به مدت 45 روز مصرف کردند که این روش کاهش قابل توجه تری گلیسرید در انها را به دنبال داشت.

کنترل قند خون:

دیابت یا قندخون

کاهش سطح قند خون برای کنترل دیابت نوع 2 بسیار مهم است، زیرا می تواند در نهایت منجر به سکته، صدمات کلیوی، ضعف درسلامت چشم و بیماری های قلبی شود با مصرف روغن گردو می توانید به جلوگیری از این اثرات منفی و کنترل قند خون مربوط به دیابت نوع 2 کمک کنید.

خاصیت ضد سرطانی:

سرطان

گردو با داشتن ترکیبی به نام اورولیتین سطح نرمال آنتی ژن خاص پروستات را حفظ می کند که اگر تحت کنترل نباشد منجر به سرطان می شود. بر طبق آزمایشاتی که انجام شده است ابتلا به سرطان پستان و وده بزرگ با مصرف گردو، کاهش می یابد.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا