• پنج‌شنبه 02 دی 1400 :: 08:34

باتری اصلی زیر کاپوت خودرو وجود دارد، اما یک باتری کمکی در خودروهای جدید نیز تعبیه شده است.

باتری

نکات فنی: وظیفه باتری کمکی در خودرو


اکثریت قریب به اتفاق وسایل نقلیه مسافربری در جاده‌ها تنها یک باتری بزرگ دارند که معمولاً در زیر کاپوت قرار دارد؛ اگرچه برخی از مدل‌های باتری در برخی از خودروها در صندوق عقب و نزدیک لاستیک زاپاس قرار دارند.

کار این باتری ساده است، الکتریسیته مورد نیاز برای راه اندازی موتور را تامین می‌کند.

تمام نیروی دیگری که در حین کار برای تغذیه رادیو، چراغ‌های سیگنال و سایر لوازم جانبی تولید می‌شود از دینام تامین می‌شود.

با این حال، برخی از خودرو‌ها (مخصوصاً وارداتی‌های اروپایی سطح بالاتر) بیش از یک باتری دارند.

از این‌ها برای تغذیه سیستم‌های دیگر روی ماشین استفاده می‌شود که به برق ۱۲ ولت نیاز دارند و دینام قادر به تغذیه مستقیم آن‌ها نیست. در این موارد دینام وظیفه شارژ باتری اصلی و کمکی را بر عهده دارد. باتری اولیه ولتاژ را در هنگام چرخش میل لنگ تامین می‌کند و باتری کمکی برخی یا بیشتر لوازم جانبی خودرو را اجرا می‌کند.

مانند همه باتری ها، باتری‌های کمکی نیز در نهایت فرسوده می‌شوند یا از کار می‌افتند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آن‌ها باید جایگزین شوند.

یادتان باشد باتری‌های کمکی را می‌توان در حین تعمیر و نگهداری بررسی کرد، اما لازم است با مکانیکی که با تنظیمات وسیله نقلیه خود آشناست کار کنید.

خرابی باتری کمکی به طور کلی مانع از رانندگی شما نمی‌شود، اما عوارضی مانند کار نکردن عملکرد لوازم جانبی ایجاد می‌کند.

هنگامی که باتری کمکی از کار بیفتد، به بقیه سیستم شما فشار وارد می‌کند و ممکن است برخی از لوازم جانبی به درستی یا اصلاً کار نکنند.

همچنین می‌تواند فشار بیشتری را بر بقیه اجزای سیستم شارژ شما وارد کند. در اسرع وقت باتری کمکی را تعویض کنید.

اندازه، مکان و هزینه باتری از خودرویی به خودروی دیگر به شدت متفاوت است اما عمر بیشتر آن‌ها حدود پنج تا هفت سال است، اما این فقط یک تخمین است.

تعمیرگاه خودرو

باتری کمکی خودرو



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

رفتن به بالا