- شنبه 21 اسفند 1400 :: 04:33
در مورد اینکه متاورس واقعاً چیست؛ تعاریف هنوز در حال تغییر است.
بارت شوو (Bart Schouw)، مباشر ارشد شرکت Software AG، درباره چگونگی شکلگیری آینده مفهوم متاورس بحث میکند.
همچنین این روزها دنیای متاورس با مکالماتی که پیرامون آن انجام میشود، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این به احتمال زیاد به این دلیل است که شرکتهای بزرگ فناوری، از جمله مایکروسافت و فیسبوک، فکر میکنند زمان آن فرا رسیده است که برای ورود به متاورس، همه کاری انجام دهند و این باعث میشود شما فکر کنید که متاورس ممکن است بعد از هوش مصنوعی، فناوری بزرگ بعدی باشد.
در مورد اینکه متاورس واقعاً چیست؛ تعاریف هنوز در حال تغییر است، اما عمدتاً به همگرایی واقعیت فیزیکی، افزوده و مجازی در یک فضای آنلاین مشترک یا جهان داده اشاره دارد. بشریت هنوز در مورد بیشتر اسرار جهان واقعی نیز در تاریکی است و انسانها در آستانه کاوش در آن هستند. AR یا VR تنها مقدمهای از چیزهایی هستند که قرار است در دنیای متاورس ببینید.
ارز دیجیتال و اهمیت آن در متاورس
برای تجارت و خرید و فروش مؤثر در دنیای متاورس، ارزهای دیجیتال وارد عمل خواهند شد. این ارزهای دیجیتال در دنیای متاورس به احتمال زیاد بیت کوین، اتریوم یا کاردانو هستند. اما ارزهای جدیدی نیز شکل گرفته و معرفی میشوند. در نتیجه محصولات مصنوعی دیجیتالی در متاورس ایجاد میشود و با استفاده از پیشرفتهای ایجاد شده در بلاک چین و NFTها محافظت شده و فروخته میشود. در واقع به این معنی است که دنیای متاورس این گزینه را خواهد داشت که یک اقتصاد همتراز با اقتصاد جهان فیزیکی بسازد.
داشتن یک ارز دیجیتال که بتواند از مرزهای بین دنیای ما و متاورس عبور کند، بدون شک ریسکهای خود را خواهد داشت، اما جرقهای برای انواع سرمایهگذاریهای جدید خواهد بود. جایی که استارتآپها میتوانند معادل سیارههای کوچک را ایجاد کنند، جایی که اگر پول نقد در اختیار داشته باشید، میتوانید خود را سرگرم کنید، اهالی دنیای بزرگ دیجیتال به احتمال زیاد راه شیری (یا حتی کهکشان) خود را در متاورس ایجاد خواهند کرد. اما قبل از انجام این کار، متاورس باید مانند اینترنت در اوایل دهه 1990 رشد کند. بر اساس دید اولیهای که نسبت به دنیای متاورس به وجود آمده است، به احتمال زیاد، AR و VR از ابتکارات و نیازهای اولیه خواهند بود.
آیا پروژه متاورس موفقیتآمیز خواهد بود؟
چیزی که متاورس را میسازد یا از بین میبرد، توانایی آن در گرفتن دادهها از محیط اطراف است، حتی گرفتن اطلاعات از سیارات دیگر که توسط موجودات زنده اشغال شدهاند. تنها راه برای انجام این کار، دریافت انبوه داده از اینترنت اشیا است.
تنها با این دادهها است که میتوانید محیطی غنی و معنادار ایجاد کنید. بعد از دیده شدن و رؤیت، نیاز بعدی تعامل خواهد بود؛ به این معنی که دادهها نه تنها باید به شیوهای معنادار نمایش داده شوند، بلکه باید در ارتباط باشند.
در پایینترین سطح، برابر با نیازهای فیزیولوژیکی انسان در دنیای واقعی، شما میتوانید نیازهای یک زیرساخت دیجیتال را در دنیای متاورس تصور کنید: ابزارهایی برای جذب و دسترسی به دادهها و زیرساخت برای ذخیره، تجزیه و تحلیل و غنیسازی دادهها. اما درست مانند دنیای واقعی، قبل از اینکه بتوان به هر گونه تعامل معناداری دست یافت، امنیت باید تضمین شود.
خب این هم خلاصهای از دنیای متاورس! دنیایی که هر روز در حال توسعه است و روز به روز برندهای بیشتری به آن وارد میشوند.
متاورس چالشها و فرصتهایی را برای صاحبان برند فراهم میکند تا تعامل بهتری با کاربران و مشتریان خود داشته باشند. این باعث افزایش وفاداری به برند میشود و روشهای جدیدی هم برای کسب درآمد به وجود میآورد. این دنیا آینده روشنی دارد و در عین حال چالشهایی هم در مورد آن وجود دارد.
خیلی از افراد در مورد این فضا و کارایی آن گیج شدهاند. کسب و کارها فکر میکنند به پولهای کلانی برای حضور در آن نیاز دارند و از ورود به آن میترسند. ولی تا رقبای زیادی در این فضا وجود ندارد باید به آن ورود کرد. به خصوص برای برندهای ایرانی که کلاً این فضا خیلی بکر است و هیچ کس هنوز حضوری جدی به آن نداشته است.
چه فکری درباره دنیای متاورس میکنید؟ دوست دارید تجربهای از ورود به متاورس داشته باشید؟ چه چالشهایی برای برندهای ایرانی که وارد آن میشوند تصور میکنید؟ اصلاً به نظرتان کدام برند ایرانی برای اولین بار وارد متاورس میشود؟ خرید متاورس در ایران چه چالشهایی به همراه دارد؟
شما میتوانید با استفاده از خدمات تیم عظیم مدیا بهخوبی از قواعد حاکم بر بازار کسب و کار آنلاین آگاه شوید و همیشه جلوتر از دیگران قدم بردارید. یادتان باشد که آینده پژوهی کسب و کار یکی از قواعد ضروری برای توسعه کسب و کار آنلاین شما است. شما با استفاده از این امکان عظیم مدیا میتوانید قواعد بازی در کسب و کارتان را به نفع خودتان تغییر دهید و به بازیگری تعیینکننده تبدیل شوید. عظیم مدیا از ابتدا تا انتهای راه توسعه آنلاین کسب و کارتان با شما همراه خواهد بود.
آژانسهای حرفهای مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با هزینهای متناسب با بودجه و نیاز شما، در کوتاهترین زمان ممکن میتوانند شما را به یک برند در زمینه فروش خود برساند.
آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) با ارائه خدمات حرفهای در زمینههای اصلی دیجیتال مارکتینگ یعنی آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی تمامی خدمات سئو، کسب و کار کوچک شما را در فضای آنلاینی مثل اینستاگرام توسعه میدهد و فروش آنلاینتان را چندین برابر میکند.
در شبکههای اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه میتوانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئوهای آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و میتوانید دانش خودتان در زمینهی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید:
Instagram: https://www.instagram.com/azim.media. agency
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media
Aparat: https://www.aparat.com/Azim. Media
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ