• پنج‌شنبه 08 مهر 1400 :: 02:14

برخلاف تصور بعضی افراد، ذرت شیرین جزو مواد غذایی سالم و مفیدی است که کیفیت غذایی قابل توجهی هم دارد. ذرت به‌عنوان یکی از منابع مناسب برای دریافت فیبر شناخته می‌شود

سبزیجات

این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی به خصوص ویتامین ها هستند، درحالی که بدن برای عملکرد بهینه به آنها نیاز دارد.

همه انواع سبزیجات در مقایسه با حبوبات، لبنیات یا گوشت‌ها سرشار از پروتئین نیستند، اما این مطلب سبزیجات سرشار از پروتئین را هم به شما معرفی می‌کند تا بتوانید بیشتر از انواع سبزیجات در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید.

 اسفناج: 5.2 گرم پروتئین در هر لیوان

اسفناج

اسفناج دومین گونه از سبزیجات سرشار از پروتئین است که مواد مغذی بسیار مهمی را هم به بدن می‌رساند. درواقع، اسفناج مقادیر بالایی از ویتامین‌های A، K و C را درون خودش گنجانده است و درنتیجه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، از سلامت بینایی محافظت می‌کند و جریان خون مطلوبی را در بدن به‌وجود می‌آورد.

ذرت شیرین: 4.7 گرم پروتئین در هر لیوان

بلالی ذرت

برخلاف تصور بعضی افراد، ذرت شیرین جزو مواد غذایی سالم و مفیدی است که کیفیت غذایی قابل توجهی هم دارد. ذرت به‌عنوان یکی از منابع مناسب برای دریافت فیبر شناخته می‌شود چون هر لیوان از آن می‌تواند 12 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر غذایی را تامین کند. همین ویژگی ذرت می‌تواند حس سیری مطلوبی به‌وجود بیاورد، خصوصا به این دلیل که پروتئین موجود در آن هم در به‌وجود آوردن حس سیری نقش دارد.

آووکادو: 4.6 گرم پروتئین در هر لیوان

آووکادو

دلایل زیادی برای استفاده از آووکادو وجود دارد، از کمک به کاهش وزن تا تقویت سلامت قلب. آووکادو نه‌تنها پروتئین مطلوبی به بدن می‌رساند، بلکه منبع خوبی برای دریافت فیبر غذایی و پتاسیم است. شما می‌توانید از آووکادو همراه با میوه‌های مختلف یا به‌عنوان بخشی از سالاد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *