• سه‌شنبه 19 بهمن 1400 :: 12:53

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری مجدانه اعتبارات عمرانی استان اردبیل از محل سفر رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

سید حامد عاملی:ابلاغ 340 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در اردبیل

ابلاغ 340 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در اردبیل


سیدحامد عاملی در جلسه بررسی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل از ابلاغ اعتبارات عمرانی مصوبات سفر خبر داد و اظهار کرد: اعتبار پروژه‌های عمرانی نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر بوده و باید این پروژه‌ها اولویت‌بندی، و براساس اولویت در اسرع وقت نیز افتتاح شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار را حوزه راه و شهرسازی به خود اختصاص داده، افزود: تمام کارگاه‌ها در محورهای مواصلاتی استان فعال است و با تزریق اعتبار جدید به این پروژه‌ها شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی خواهیم شد.

ابلاغ ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از محل سفر رئیس جمهور

استاندار اردبیل ادامه داد: کل اعتبارات عمرانی حوزه راه و شهرسازی بالغ بر۳۴۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری ابلاغ شده که به پروژه‌های چهار بانده پارس آباد ـ سربند، سربند ـ مشگین شهر، اردبیل ـ مشگین شهر، رضی ـ امیرکندی، سه راه صحرا ـ رضی، ورودی شهر گرمی، محور کلور ـ درام، محور اردبیل ـ سرچم و تونل حیران تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه مبالغ پروژه‌ها به‌صورت ریز مشخص شده، تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های راه‌سازی، برای تکمیل بیمارستان نجف زاده نیز ۳۷میلیارد تومان از این محل در نظر گرفته شده که با استفاده از ظرفیت سوله سازی‌های استان این منابع در اسکلت بندی بیمارستان صرف خواهد شد و در کنار آن ۶۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان نیز برای راه آهن اردبیل_میانه تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: ۳۳میلیارد تومان برای پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافته که با پیگیری مدیرکل این دستگاه، بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد و ۷۰میلیارد تومان نیز برای تعمیر و بازسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شده است که با شروع فصل کاری بخشی از این پروژه‌ها پیگیری می‌شود.

توسعه و راه اندازی ۷۵۰ هکتار باغات دیم

عاملی ادامه داد: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور عشایری، طرح‌های خوبی پیگیری می‌شود که با تزریق اعتبار از محل سفر شاهد رونق و توسعه این بخش خواهیم بود. ۲۰ میلیارد تومان برای خرید و تهیه تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاها از محل سفر به منابع طبیعی استان تزریق شده که باید در جذب این منابع دقت لازم را داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه با تزریق این اعتبار به حوزه کشاورزی تا خرداد ماه سال آینده بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند گفت: ۵۰میلیارد تومان به نواحی عمرانی پایاب سد خدا آفرین در پارس آباد و بیله سوار جهت برق رسانی و رفع نواقص صرف می‌شود و برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در خلخال، ۲۰میلیارد تومان و پارس آباد مغان ۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

وی اذعان کرد: برای توسعه و راه اندازی ۷۵۰ هکتار باغات دیم در نقاط مختلف استان از جمله مشگین شهر، خلخال، اردبیل و گرمی ۱۵میلیارد تومان نیز به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

ابلاغ ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل

عاملی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها هم به پروژهای مختلف اعتبار تخصیص یافته است، افزود: برای آب و فاضلاب استان جهت تکمیل تصفیه‌خانه پارس آباد، تصفیه خانه اردبیل و اصلاح شبکه و تکمیل سایر تصفیه خانه‌ها و مجتمع‌های روستایی بر اساس ضرورت اعتبار گذاشته شده است و عمده هدف ما تامین آب شرب در روستاها و شهرها است.

وی از اختصاص۱۵۰ میلیارد تومان برای سد عمارت که ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد خبر داد و بیان کرد: این مبلغ برای تملک اراضی و رفع برخی نواقصات تزریق می‌شود تا از سال آینده سد عمارت آبگیری شود. البته برای تکمیل نهایی اعتبار زیاد لازم است که باید تامین شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در کنار آن برای پایاب سد خداآفرین، سد تازه کند، سد عنبران، سد گیوی و انتقال آب به مخازن نیز منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بررسی این مصوبات تصریح کرد: برای شرکت شهرک‌های صنعتی نیز جهت تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی۱۵ میلیارد تومان ابلاغ شده تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد که وضعیت آسفالت و آماده سازی۹۵ هکتار فاز دوم این شهرک و تامین آب مورد نیاز از محل تصفیه پساب مورد تاکید است.

این مسؤول از احداث و تکمیل پست سیار برای شهرک صنعتی ۲ خبر داد و گفت: راه اندازی پست مدنظر با اعتباری بالغ بر۱۳ میلیارد تومان که در سال آتی اردیبهشت ماه به بهره برداری می‌رسد بخشی از مشکل برق شهرک صنعتی۲ مرتفع خواهد شد و ایجاد پست سیار برای منطقه ویژه اقتصادی نیز توصیه می‌شود.

تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

عاملی اضافه کرد: ۱۰۰میلیارد تومان برای پروژه‌های برق استان در شهرک‌های صنعتی مصوب شده و بر این اساس باید مراکز تولید و صنعت تقویت شود البته با راه اندازی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی برای صنایع فولاد بیشتر مشکلات منطقه‌ای حل خواهد شد.

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از محل اعتبارات سفر

رئیس شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه اولویت اصلی طرح‌های گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های اساسی است گفت: ۳۲ میلیارد تومان نیز به تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌ها و مرکز استان به میراث فرهنگی ابلاغ شده که باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا حل مشکلات برای مردم قابل لمس باشد.


پروژه عمرانی

ابلاغ 340 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در اردبیل



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا