• شنبه 17 مهر 1400 :: 06:22

مدیرکل زندان‌ها و امور تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته زمینه اشتغال پایدار و مولد زندانیان، زندان‌های این استان به آمار بالای ۵۰ درصد رسیده است.

کارگر صنعت جوشکاری

یاسر امجدی در بازدید از زندان خلخال افزود: یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها، تلاش جهت توانمندسازی شخصیتی و بسترسازی مناسب برای بازگشت سالم و سعادتمندانه زندانیان به آغوش جامعه و خانواده است.

وی برنامه چشم‌انداز سند تحول قوه قضاییه را در کنار آئین‌نامه جدید سازمان زندان‌ها، نقطه عطفی در تحقق عدالت قضایی و احیای حقوق زندانیان و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مددجویان و خانواده آنها دانست و افزود: با بسیج ارگان‌های حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، ارتباط سازنده با خیرین، حمایت‌های مقامات قضایی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی سنگربانان اصلاح و تربیت‌، اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان در سال گذشته محقق شد.

وی حمایت‌های معیشتی و شغلی از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان را از عوامل مهم در کاهش بازگشت مجدد زندانیان دانست و خواستار توجه جدی مسوولان ذی‌ربط به برنامه‌های حمایتی برای خانواده‌های زندانیان نیازمند و نقش‌آفرینی موثر آنان در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد شد.

مدیرکل زندان‌ها و امور تامینی و تربیتی استان اردبیل اظهارکرد: زندان خلخال از جمله زندان‌های استاندارد از نظر سرانه محیط آموزشی، ورزشی و سایر امکانات بوده و در اجرای برنامه‌های اصلاحی و اشتغال‌زایی بسیار پویا، فعال و خلاق عمل کرده است.

وی افزود:طی بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندانیان اعم از قالیبافی، صنایع چوب، خیاطی، اشتغال نشسته و مونتاز قطعات الکتریکی و گفت‌وگو با مددجویان، شاهد اشتغال ۱۰۰ درصدی زندانیان بودیم و شاغلان این کارگاه‌ها از اینکه از این محل درآمدی برای خود و خانواده‌شان کسب می‌کنند، اظهار رضایت می‌کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا