• شنبه 17 مهر 1400 :: 07:52

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در شهرک‌های صنعتی استان از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چرا که در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.

شهرک صنعتی

محمد اهلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۴۳ هکتار زمین صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار شد که این نشان از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل دارد و این حجم از واگذاری‌ها در قالب ۵۹ قرارداد صنعتی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده‌ایم.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از بابت واگذاری زمین صنعتی دچار کمبود بوده در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چرا که در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: تنها راه برون‌رفت از مشکل کمبود زمین، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید در سطح استان بوده که این شرکت به طور جد پیگیر این موضوع از طرق مختلف است.

اهلی مشکل تامین زمین در مرکز استان اردبیل را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و بیان کرد: با توجه به این‌که سرمایه‌گذاران بیشتر مایل به سرمایه‌گذاری در مراکز استان‌ها هستند و در حال حاضر زمین صنعتی که قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران باشد در مرکز استان نداریم، این شرکت توان پاسخگویی به حجم بالای سرمایه‌گذاران متقاضی در مرکز و برخی از شهرستان‌های استان را ندارد.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی بایستی به تامین اعتبارات مناسب برای تامین زیرساخت‌ها در آن نیز توجه گردد چرا که به علت حمایت از سرمایه‌گذاران، قیمت حق بهره‌برداری زمین واگذارشده بسیار پایین‌تر از قیمت تمام‌شده در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و اعتبارات داخلی این شرکت نیز توان تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی را ندارد.

کارگر صنعت جوشکاری

اعطای مشوق‌های جدید به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: افزایش میل به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی در راستای حمایت‌ها و مشوق‌های جدیدی بوده که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.

اهلی اظهار کرد: از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان می‌توان به واگذاری زمین به‌صورت نقد و اقساط، تخفیف ۵۰ درصدی در حق بهره‌برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته‌های حمایتی به واحدهای تولیدی اشاره کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا