• چهارشنبه 28 مهر 1400 :: 12:51

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال‌زایی مطالبه اصلی مردم این شهرستان‌ها از رئیس‌جمهوری است که باید مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.

بیکاری کارگران

سیدغنی نظری افزود: کمبود اشتغال امروز دغدغه اصلی مردم است که سبب نارضایتی و از طرفی هم افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی اظهارکرد: سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال در حال حاضر مهم‌تر از برخی زیرساخت‌هاست ، در چند سال اخیر دولت‌ها به اشتغال جوانان بی‌توجهی کردند و بجای اشتغال‌زایی سراغ زیرساخت‌ها رفتند که مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

نظری تامین زیرساخت‌ها توام با توسعه اشتغال را یادآور شد و گفت: یکی دیگر از خواسته‌های اصلی ما از رئیس‌جمهوری اشتغال‌زایی و کنترل تورم است که اگر این ۲ مشکل برطرف شود امید در بین مردم ایجاد و رضایت آنها از مسئولان هم جلب خواهد شد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:خواسته دیگر ما از رئیس‌جمهوری استفاده عادلانه از نیروی انسانی متخصص در مدیریت‌هاست و باید اعتراف کرد که در رده‌های مدیریتی به صورت عادلانه از جوانان استفاده نشده است.

اشتغالزایی مطالبه اصلی مردم خلخال و کوثر از رئیس جمهوری است

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها باید مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، افزود: روستاهای مناطق جنوب استان اردبیل از قطب‌های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی هستند و ایجاد اشتغال روستایی در این بخش‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم کمک کند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس ایجاد زمینه اشتغال جوانان روستایی را یکی از عوامل مهم در آبادانی روستاها و پیشگیری از مهاجرت دانست و گفت: اگر روستاهایی مستعدی همچون نمهیل و کزج خلخال که موقعیت مناسب توسعه گردشگری و تولید را دارند فاقد امکانات مورد نیاز امروزی باشند، جوانان از روستاها مهاجرت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح رفع تداخل اراضی کشاورزی در روستاهای منطقه گفت: روستاییان برای ادامه زندگی در روستا نیازمند مسکن مناسب و توسعه روستایی هستند و انتظار از مدیران استانی تامین مسکن روستایی و تسریع در اجرای طرح هادی روستاهاست .

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اعمال مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را خواستار شد و ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شده تا مشوق‌های حمایتی برای جلب سرمایه‌گذاران در مناطق محروم ارائه شود.

نظری اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلب سرمایه‌گذاران در مناطق محروم جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه باید بسترهای مناسبی در این راستا فراهم شود تا بتوان مسیر رونق و توسعه را فراهم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به این که شهرستان‌هایی همانند خلخال و کوثر جزو مناطق محروم کشور محسوب می‌شود بنابراین در راستای توسعه این مناطق و نیز رفع مشکلات منطقه نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و لازم با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.

نظری گفت: ارائه تسهیلات و فرصت‌سازی برای مناطق محروم کشور باید جزو اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم باشد تا شاهد رفع مشکلات و موانع موجود در این زمینه باشیم.

رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت این هفته در هشتمین سفر استانی به استان اردبیل سفر می‌کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رفتن به بالا